Instagram opět zkoumá možnosti pro skrytí lajků. Bylo by ovšem volitelné

8. 3. 2021 | Kristýna Vozková
Zdá se, že Instagram opět testuje skryté lajky u příspěvků. Tentokrát však zvažuje, že jejich skrytí bude na samotných uživatelích.

Mnoho uživatelů Instagramu po celém světě zaznamenalo během minulého týdne zmizení počtu lajků u svých příspěvků. Sociální síť se k tomuto kroku vyjádřila na účtu Instagram Comms, kde uvedla, že se jednalo o neúmyslné rozšíření testování této funkce a během téhož dne problém odstranila. U uživatelů platformy to však vyvolalo celou řadu otázek.

K prvnímu testování slibované funkce skrytí lajků pro každého, s výjimkou majitele účtu, došlo již na podzim roku 2019. Platforma však evidentně stále nemá potřebná data (nebo spíše odvahu) k tomu, aby funkci vypustila na ostro. CEO Instagramu, Adam Mosseri, využil událostí minulého týdne a na svém účtu promluvil o testování funkce i o jejím kontextu. Projekt sice odstartoval před téměř rokem a půl, ale s ohledem na pandemickou situaci, se  Instagram zabýval jinými aktivitami a tuto odsunul do pozadí. Nyní tomuto tématu začala být opět věnována pozornost, ale uvažuje se o tom, že funkce bude volitelná. Bude tedy jen na samotných uživatelích, zda chtějí lajky u příspěvků skrýt nebo nikoliv. 

 

Mosseri slíbil, že se uživatelé platformy dozví více během následujících měsíců. I tuto dobrovolnou variantu Instagram již testoval. O screenshot se na svém účtu podělil výzkumník aplikací, Alessandro Paluzzi. Zároveň uvedl, že by uživatelé měli mít možnost počet skrýt během publikování, ale také zpětně. Instagram by měl také testovat možnost skrýt počet lajků u příspěvků jiných uživatelů. Zde by se patrně jednalo o možnost v nastavení v rámci uživatelova účtu. 

 

Původní myšlenkou stojící za zavedením této funkce, byla snaha platformy snížit tlak na její uživatele. Mosseri na svém účtu uvedl, že Instagram hodlá zavést funkci, která možná uškodí byznysu, ale pomůže psychickému stavu uživatelů. S obavami na ni nahlížejí značky i influenceři, pro které jsou lajky jedním z důležitých ukazatelů jejich úspěšnosti. Facebook však již během loňského testování inzerenty uklidňoval, že lajky, prokliky nebo komentáře na Facebooku a Instagramu nemají vliv na metriky jako povědomí o značce, schopnost si značku vybavit nebo na konverze. I přesto se však zdá, že pokud funkce nakonec bude oficiálně spuštěna, bude to v této dobrovolné variantě. 

Zdroj: socialmediatoday.com

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.