Instagram představil nové funkce. Otevírá se třetím stranám

4. 5. 2018 | Kateřina Němečková
Instagram představil novinky, které potěší nejen uživatele, ale i inzerenty. Značky si budou moci vytvářet své vlastní efekty pro InstaStories, uživatelé budou moci sdílet zážitky prostřednictvím videohovorů a fotografie budou ve vyhledávání rozděleny podle témat.

Instagram je aktuálně nejrychleji rostoucí sociální sítí. Denně je zveřejněno na 52 milionů fotografií a počet denních aktivních uživatelů se vyšplhal na půl miliardy (2017). Sílu sítě si uvědomuje i 15 milionů registrovaných značek a dva miliony aktivních inzerentů. Příjmy z mobilních reklam na Instagramu v roce 2017 přesáhly 3,6 miliard USD (76,5 mld. CZK) a v roce 2018 se očekává dvojnásobek. Na konferenci Facebook F8 tak nemohlo chybět i několik novinek z Instagramu.

Stories s obsahem třetích stran

Protože polovina denních aktivních uživatelů Instagramu používá Stories, nejvíce novinek se týká právně jich. Nově půjde sdílet obsah třetích aplikací, aniž byste jim museli dát přístup k vašemu Instagram účtu. Můžete tak například sdílet obrazovku ze Spotify, nebo videa přímo z GoPro aplikace (další budou přibývat). Stačí kliknout na ikonu „sdílet“ a v nabídce zvolit Instagram Stories.

Značky mohou tvořit vlastní efekty

Umělá inteligence a virtuální realita se stávají běžnou součástí zábavních aplikací. Instagram se proto rozhodl rozšířit nabídku a umožní třetím stranám (značkám s Instagram účtem) vytvářet své vlastní filtry, samolepky a další efekty či animace.

Dosud nabízel jen vlastní efekty a výběr byl omezený. Stories by tak (po vzoru Snapchatu) měly ožít a nabídnout uživatelům nepřeberné množství zábavních (i reklamních) efektů. Mezi prvními by měli vlastní efekty uvést například Vogue nebo Ariana Grande.

Videohovory a prohlížení zároveň

Instagram testuje také skupinové videohovory, které jsou běžně dostupné v Messengeru. Stejnou funkci bude nově mít i WhatsApp. Prý na žádosti komunity. V aplikaci přibude ikona kamery, která umožní videohovor i v „malé skupině“. Jak velká skupina to bude, zatím není známo. Videohovor bude možné zmenšit, a prohlížet si při telefonování obsah na Instagramu.

Vyhledávání podle témat

Pro marketéry je nejzajímavější nová organizace vyhledávání (Explore), která se skrývá pod ikonou lupy a je jedním ze základních nástrojů Instagramu. Aktualizovaná verze usnadní vyhledávání obrázků se stejným tématem. Nabízený obsah bude stále upravený dle preferencí konkrétního uživatele, ale tematické okruhy pomohou najít i obrázky, které by se neobjevily pod zadaným hashtagem.

Nové tematické sekce pravděpodobně vytlačí z vyhledávání navrhovaná Stories a budou našeptávat, na které fotografie se dívali ostatní uživatelé poté, co viděli obrázek, na který se právě díváte. Na Instagram se tak dostává systém běžný na e-shopech.

Pro marketéry je však důležité to, že budou mít přehled o aktuálně používaných hashtazích, které spolu nějak souvisí, nebo je uživatelé používají společně. Díky tomu se mohou s vlastními kampaněmi snáze dostat mezi navrhované obrázky. Ačkoliv studie aplikace Mention ukázala, že hasthagy nemají zase takovou sílu, jako se jim přisuzuje, je jejich funkce na Instagramu zcela zásadní.

Novinky by se měly k uživatelům dostat během několika týdnů.


Kam dál?

Co dalšího představil Facebook na konferenci F8? Se svou novou randící funkcí plánuje ohrozit Tinder.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: