Instagram Stories představují novou reakční funkci 'Vlastní'

11. 11. 2021 | Barbora Vičarová
Instagram zpřístupnil nový druh samolepky, kterou můžete používat ve svých Stories. Nabízí nově způsob, kterým můžete své sledující vyzvat k zaslání fotografie na určité téma. Jak to celé funguje?

Možná už jste i ve svých Stories postřehli novinku, která by nyní měla být dostupná už úplně všem uživatelům Instagramu. Jedná se o funkci s názvem „Vlastní” (v angličtině je dostupná jako „Add Yours”) a skýtá nový způsob, jak vám mohou sledující zareagovat na vaše Stories. 

Novou funkcionalitu najdete v seznamu samolepek, vedle vkládání GIFů nebo odkazů. Můžete si do rámečku vložit svůj vlastní nápad na to, co chcete, aby vám sledující posílali, a nebo můžete využít již náhodně předvolených možností přímo od Instagramu, pomocí zmáčnutí ikonky hracích kostek. Díky předvoleným možnostem můžete po svých sledujících požadovat třeba fotografii jejich dnešního outfitu (tzv. OOTD), šíleného mazlíčka nebo jejich dnešní nálady

Jakmile vám někdo zareaguje, uvidíte jeho fotografii ve výčtu po rozkliknutí samolepky v kolečku, podobně jako když si prohlížíte klasické Instagramové Stories. Na jejich reakci pak můžete odpovědět nebo je všechny sdílet za sebou.

Inspirace TikTokem není náhodná

Podobná funkce už existuje na TikToku, od kterého se Instagram rád inspiruje, a jmenuje se Duet. I u Duetu platí princip, že uživatel nahraje nějaké video a jeho sledující ho pak mohou napodobovat nebo na něj živě reagovat. 

@mlioncross

Do not let this flop! I had dirt on my face after my #duet with @talib.lyy . ‘Care to continue? #bestvibes #fyp #funny #candyshop

♬ son original - Adele_tsdr

Z nové funkce je logické, že se Instagram pomalu snaží budovat si stejně kreativní a nápaditou základnu uživatelů, jako má TikTok.v minulosti si Instagram takto „ukradl” nápad s Reels a částečně se mu podařilo získat uživatele, kteří svůj TikTokový obsah překlápí i pro Instagram. Hlavní trendy se ale stále tvoří a vznikají v rámci TikToku. 

O snaze se „poTikTokovat” svědčí i nové reklamy na rebrandovaný Facebook, tedy Meta. V nich se totiž objevují TikTokové hvězdy jako třeba Khaby Lame nebo Emily Zugay.

Instagram se tedy na TikToku snaží přiživovat čím dál víc a je otázka, zda mu tato strategie vyjde, a získá si tak zpět mladou generaci, která mu zatím utíká na jiné, cizí platformy.

 

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.