Instagram testuje novou funkci, která by uživatelům umožnila spolupracovat na příspěvcích a Reels

26. 7. 2021 | Petr Michl
Instagram spustil testování funkce „Collab“, která by uživatelům umožnila zveřejňovat společné příspěvky ve feedu i v rámci Reels. Tato funkce může navýšit dosah i engagement a benefitovat z ní mohou i značky.

 

Když dáte hlavy dohromady, víc toho víte… a ve světě sociálních médií máte také větší dosah. Instagram právě tento fakt využívá při testu nové funkce nazvané „Collab“.

„Collab“ oskazuje na slovo „collaboration“ — tedy spolupráce.  Šéf vývoje produktu Instagramu, Vishal Shah, popsal na Twitteru fungování nové funkce takto:

„Spolupráce je velkou součástí toho, jak se lidé na Instagramu spojují. Abychom to usnadnili, testujeme nový způsob, jak mohou lidé spoluvytvářet příspěvky ve feedu a v rámci Reels, s názvem Collab. Při označování můžete nyní přizvat ke spolupráci na příspěvku nebo Reels jiný účet. Pokud souhlasí, v záhlaví příspěvku nebo Reelu se objeví oba účty a (tento obsah) bude poté sdílen s oběma skupinami sledujících."


Zdroj: @Vishal Shah / Twitter

Jde tedy o způsob, jak navýšit engagement a dosah k větší bázi uživatelů. Instagram deklaruje tento nástroj jako prostředek k lepšímu spojení uživatelů, jistě se ale nabízejí i aplikace pro značky. Máme tu pochopitelně označení „placené partnerství s…“ (v originále „Branded Content“), obzvláště na oznámení skutečně oficiálních spoluprací typu uvedení nové modelové řady oblečení se jménem influencera by se ale funkce „Colllab“ mohla náramně hodit.

Najdeme ale další aplikace. Skupina designerů stojící za jednou módní značkou může oznamovat nové zboží díky „Collab“, herci se mohou přidat k příspěvku divadla nebo produkční společnosti při příležitosti premiéry atd. Umíme si ale i představit, že si tímto způsobem budou navzájem pomáhat influenceři k navýšení svých publik a ti „silnější“ to nemusí v některých případech dělat jen ze své dobroty.

Test této funkce zatím probíhá v Británii a Indii, v jeho uvedení do praxe ovšem skutečně věříme. Pozitiva „Collab“ funkce totiž silně převažují nad negativy.

Zdroje: India Times, @Vishal Shah / Twitter

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.