Inzertní příjmy z reklamy v roce 2011 nejspíš klesnou

3. 10. 2010 | ČTK
Čisté inzertní příjmy z reklamy v roce 2011 zřejmě nepatrně klesnou. Vydavatelé odhadují jejich pokles proti letošku o 1,1 procenta, zadavatelé reklamy o 3,2 procenta. Pouze mediální agentury očekávají jejich nárůst o 0,7 procenta. Snížit by se měly příjmy všech typů médií s výjimkou internetu. Vyplývá to z výsledků ankety, kterou na diskusním setkání uspořádala Unie vydavatelů.

 

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Čisté inzertní příjmy z reklamy v roce 2011 zřejmě nepatrně klesnou. Vydavatelé odhadují jejich pokles proti letošku o 1,1 procenta, zadavatelé reklamy o 3,2 procenta. Pouze mediální agentury očekávají jejich nárůst o 0,7 procenta. Snížit by se měly příjmy všech typů médií s výjimkou internetu. Vyplývá to z výsledků ankety, kterou na diskusním setkání uspořádala Unie vydavatelů.
Vydavatelé odhadli pokles čistých inzertních příjmů tisku o 7,3 procenta, televize o 1,9 procenta, rozhlasu o deset procent, venkovní reklamy o 14,2 procenta a kin o 29,5 procenta. Nárůst u internetu čekají o 10,5 procenta. Zadavatelé předpokládají snížení příjmů tisku o 10,1 procenta, televize o 2,9 procenta, rozhlasu o 1,2 procenta, venkovní reklamy o 10,8 procenta a kin o 26 procent. U internetu očekávají nárůst o 9,9 procenta.
Čisté inzertní příjmy zahrnují ceny, které skutečně inzerent platí médiu. Jsou věcí obchodní politiky a vztahem jen mezi médiem a inzerentem, takže nejsou veřejně známé. Hrubé příjmy jsou reklamní příjmy médií v ceníkových cenách zjišťované monitoringem inzerce. Jsou to v podstatě maximální ceny, od nichž se pak odečítají slevy a další položky. Hrubé inzertní příjmy by měly podle vydavatelů příští rok stoupnout o 1,9 procenta, podle zadavatelů o 1,6 procenta a podle agentur o 4,9 procenta.
Ředitel mediální agentury ZenithOptimedia Petr Majerik míní, že v roce 2011 je možné očekávat mírný nárůst reklamních příjmů médií, ale návrat jejich objemu na úroveň roku 2008 si podle něj vyžádá ještě několik hospodářsky úspěšných let.
Marketingový manažer společnosti SABMiller Lukáš Burda na setkání vyzval média, a to nejen tisková, aby se nenechala strhnout "krizovou" panikou, ale sebevědomě hájila své pozice, pokud jde o poskytování slev zadavatelům, a využívala co nejvíce prestiže svých ověřených značek. Za sebevražedné pro média označil šroubování slev, ke kterému se podle něj některá z nich uchýlila.
Setkání se zúčastnilo téměř 60 zástupců vydavatelů, zadavatelů a mediálních agentur. Dvě třetiny z nich se zapojily do ankety, v níž účastníci obdrželi údaje o vývoji hrubých a odhadovaných čistých reklamních příjmech jednotlivých médií od roku 2007 a na jejich základě a také podle získaných informací mohli zaslat své odhady vývoje reklamního trhu v roce 2011.

Vývoj odhadovaných čistých inzertních příjmů a jejich vývoje v roce 2011 (rok 2010 je 100 procent)

  vydavatelé zadavatelé mediální agentury
tisk 92,7 89,9 94,8
televize 98,1 97,1 102,3
rozhlas 90,0 89,8 95,4
internet 110,5 109,9 113,1
venkovní reklama 85,8 89,2 92
kina 70,5 74 83,6
reklama celkem 98,9 96,8 100,7


 Zdroj: Unie vydavatelů

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.