Jak odehnat potenciální spolusedícího v MHD? Touto taškou

9. 10. 2020 | Petr Michl
Z hulvátství je projev odpovědnosti. Věhlasná agentura Forsman & Bodenfors vymyslela pro švédského dopravce tašku na „sedadlo vedle“, které od vás ponechá další spolucestující v MHD s dostatečným odstupem.

Dát si na sedadlo vedle sebe ve veřejných dopravních prostředích batoh nebo si sednout „do uličky“, abyste eliminovali nebezpečí spolusedícího ve vaší blízkosti, je běžně bráno jako projev egoismu a nezdvořilosti. S ani na podzim nemizícím nebezpečím nákazy Covid-19 se ale to, co je přijatelné, mění a švédská dopravní společnost Västtrafik si najala věhlasnou reklamní agenturu, aby ji dokonce pomohla toto chování podpořit.

Agentura Forsman & Bodenfors, kterou znáte třeba díky její práci pro Volvo Trucks, nepřišla s reklamou říkající, že je nyní v pořádku chovat se jako hovádko. Místo toho vytvořila v žluté a červené variantě tašku, kterou si mohou pasažéři dát na sedadlo vedle sebe. Skví se na ní nápis:

Rád bych vedle vás seděl, jen ne právě teď.

Děkuji, že udržujete bezpečnou vzdálenost.

 

„Tašky na sedadlech nejsou něčím, co obvykle podporujeme. Během pandemie jde ale vlastně o projev ohleduplnosti,“ uvedl ředitel společnost Västtrafik, Lars Backström, a dodal:

„Tato jednoduchá připomínka je jiným způsobem, jak povzbudit lidi, aby převzali svou osobní zodpovědnost, která je základem švédské strategie. S taškou jsme chtěli neočekávaným způsobem připomenout našim cestujícím, že musíme pokračovat v dodržování bezpečného odstupu.“

Västtrafik zatím rozdala na tisíc těchto tašek. Tím, že usnadňují vyjádřit prosbu o udržování většího osobního prostoru, dělají cestování bezpečnější. A jsou vítaným pomocníkem obzvláště pro rezervované Švédy, kteří můžou mít problém ozvat se a vyjádřit svůj názor.

Tip redakce

Vzpomínáte na reklamu Epic Split s Jeanem Claudem Van Dammem? Letošní spot Volvo Trucks od Forsman & Bodenfors má snad ještě epičtější proporce.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.