Jaké jsou světové prodeje mobilů? Samsung posiluje, Apple stagnuje

15. 8. 2012 | Petr Michl
Modelová řada Galaxy společnosti Samsung drtí všechny jiné telefony. Galaxy S3 se prodalo za 2 měsíce od uvedení na trh již 10 milionů.

Analytická společnost Gartner zveřejnila údaje zachycující celosvětové prodeje mobilních telefonů v druhém kvartálu tohoto roku (Q2). Vítěz je nezpochybnitelný, je jím operační systém Android a více specificky Samsung. Růst prodejů iPhonu nyní neroste tak výrazně, protože jeho zákazníci čekají na nový model iPhone 5.

Celosvětově bylo za dané období prodáno 419 milionů mobilních telefonů - o 2,3 procenta méně než za stejné období v loňském roce. Smartphony z toho tvořily více než jednu třetinu (36,7 procent) se 154 miliony prodaných přístrojů – tento počet stoupl meziročně o 42,7 procent.

Zajímavá je dominance dvou výrobců. Apple a Samsung prodaly 83 procent všech chytrých telefonů. Tržní podíl nedávných silných hráčů v daném segmentu, jakými byli BlackBerry a Nokia, se znatelně snižuje. 64 procent ze všech chytrých telefonů mělo OS Android (v minulém roce to bylo 43,4 procent). Dominantní modelovou řadou byla Galaxy od Samsungu, s 45,6 miliony prodaných kusů tvořila téměř polovinu prodejů přístrojů s Androidem. Jen nejnovější verze Galaxy S3 byla zakoupena deseti miliony zákazníků v prvních dvou měsících od uvedení na trh.

iPhonů bylo prodáno téměř 29 milionů kusů. Tržní podíl Applu v této kategorii zůstal téměř stejný: v Q2 v tomto roce 18,8 procent v porovnání s 18,2 procenty ve stejném kvartále v roce minulém. Dá se to připočíst obtížné ekonomické situaci (hlavně v Evropě) a čekání spotřebitelů na iPhone 5. Jeho uvedení na trh posílené rozvojem 3G sítě v Číně by mělo prodeje telefonů od Applu výrazně oživit, stejně jako segment smartphonů obecně.

Ač to za pár let nemusí vůbec platit, současný svět mobilních telefonů není nutně jenom o těch chytrých přístrojích. Dokazuje to Nokia, která v segmentu smartphonů poklesl meziročně podíl operačního systému Symbian u v daném kvartálu prodaných přístrojů o alarmujících 16 procentních bodů. V celkovém počtu prodaných kusů mobilních telefonů zaznamenal finský výrobce pokles jen o necelé tři procentní body a jeho telefony stále reprezentují téměř pětinu prodaných přístrojů na světě. Mohou za to prodeje klasických telefonů bez OS, především pak v rozvojových zemích. To samozřejmě neřeší špatnou situaci v Nokia, výše marže na technologicky zastaralých telefonech je ve srovnání s high-end smartphony malá, a úspěch na trhu chytrých telefonů je tak pro přežití výrobce nezbytný. Podobný obrat je důležitý i pro jiné tradiční značky, jakými jsou Motorola nebo LG.

Zdroj: www.gartner.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: