Jan Dvořák osobností českého direct marketingu

10. 9. 2010 | RaTP
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) podruhé zvolila Osobnost českého direct marketingu. Do této pomyslné síně slávy se snaží postupně vybírat takové osobnosti, které se významnou měrou zasloužily o rozvoj českého přímého marketingu.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.dnydm.cz

Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) podruhé zvolila Osobnost českého direct marketingu. Do této pomyslné síně slávy se snaží postupně vybírat takové osobnosti, které se významnou měrou zasloužily o rozvoj českého přímého marketingu.
Direct marketing se v novodobé dvacetileté historii naší republiky vyvíjí od počátku devadesátých let. Za tu dobu si vydobyl osobité místo v rámci ostatních marketingových komunikací. Titul „Osobnost českého direct marketingu“ ADMAZ neuděluje za úspěšnou jednorázovou akci, ale za dlouhodobý přínos oboru. I tak je těžké takovou osobnost vybrat, protože skvělých lidí v branži je určitě hodně.

V roce 2010 ADMAZ uděluje titul Osobnost českého direct marketingu Janu Dvořákovi.

Jan Dvořák (* 1962) studoval technickou kybernetiku na elektrotechnické fakultě ČVUT a specializoval se na obor letecká přístrojová technika. Již v průběhu studia pracoval jako programátor u Řízení letového provozu na letišti v Ruzyni.V roce 1989 začal pracovat jako programátor - analytik pro firmu Krause-Biagosch v německém Bielefeldu. V rámci své činnosti vyvíjel řídící systémy pro stroje pro polygrafický průmysl. Po 4 letech práce v Německu začal svou dlouhou kariéru v direkt marketingu a zásilkovém obchodě. Vyhrál konkurs na vedoucího nově vznikající pobočky firmy International Masters Publishers (IMP) v České republice. Firmu kompletně založil a během krátké doby se společnost IMP stala jedním z největších českých nakladatelství a již v druhém roce vykázala hospodářský zisk. Po stabilizaci firmy v České republice založil pobočku na Slovensku.
1. září 1998 byl jmenován viceprezidentem IMP pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. O pár let později zakládal pobočky firmy ve Slovinsku a Chorvatsku.
V březnu 2003 se změnila organizační struktura a Jan Dvořák byl pověřen regionálním vedením střední Evropy a stal se členem European Management Group,

V květnu 2005 ho majitel firmy pověřil řízením IMP v severní Americe. Byl zodpovědný za veškeré aktivity firmy v USA a Kanadě. IMP má v USA obrat okolo 100 milionů USD a Jan Dvořák dostal za úkol obrátit negativní trend vývoje hospodářského výsledku. To se mu rychle podařilo a zisk po jeho příchodu stoupl ze 4 milionů dolarů na 8 milionů v prvním roce a na 16 milionů dolarů v druhém roce jeho působení.
Po návratu z USA dostal na starost vedení IMP v celé Střední Evropě. Středoevropský region v pojetí IMP ovšem zahrnoval celkem 17 zemí.

Činnost Jana Dvořáka se však neomezovala jen na společnost IMP. V březnu 2001 založil dceřinou firmu Kosmetika Fleur de Santé, která se zabývá directmarketingovým prodejem kosmetiky a má stejného majitele jako IMP. Po založení a rozjezdu firmy předal její vedení a fungoval pouze jako konzultant.

Vzhledem k neuspokojivým výsledkům společnosti Fleur de Santé byl však švédským majitelem požádán o sanaci této firmy. Z počátku se věnoval pouze zásilkovému trhu ve Skandinávii a střední Evropě. Přesunul centrálu ze Švédska do Prahy a během roku firmu znovu postavil na nohy. Vzhledem k velké důležitosti této společnosti v portfoliu majitele převzal od května 2010 kompletní vedení společnosti Fleur de Santé. V současnosti se především věnuje rozvoji perspektivního Ruského trhu, kde se používá přímý prodej kosmetiky.

Pokud bychom chtěli stručně zdůvodnit úspěchy Jana Dvořáka, který již 16 let žije uvnitř naší branže, tak vedle nesporného marketingového nadání a řídících schopností je to zejména velká pracovitost a víra ve smysl a fungování direkt marketingu.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.