Je užitečná a vítaná reklama vůbec možná?

1. 8. 2013 | BeDa
Pěkně mazaná reklama - oslovuje jen přesně stanovený okruh zákazníků. Nike se zaměřil jen na aktivní fanoušky Knicks na Manhattanu.

Reklamy začínají být opravdu přesné a velmi detailně cílené. Někdy se může zdát, že dokonce vědí, co chceme, ještě před tím než si sami uvědomíme, že to vůbec chceme.

Reklamy pracují s místy, kde se právě nacházíme (což jim umožňují chytré telefony), ale také s tím, co vyhledáváme a jak se chováme na webu a sociálních sítích. Prediktivní reklamy patří přesně do této skupiny „vševědoucích“ sdělení. Pracují s konkrétní lokací a s přesnými preferencemi zákazníků.

Cílem dnešní reklamy je dostat se z bodu, kdy je vnímána jako dotěrná a nežádoucí, do stavu, kdy ji budou lidé vítat. Základem pro úspěch tohoto záměru je podle řady firem vysoce personalizovaná reklama. Snaží se ukázat tu správnou reklamu ve správný čas tomu pravému zákazníkovi.

Jednou z kategorie prediktivních byla i kampaň agentury UberMedia na boty Carmelo Anthony od Nike. Cílovou skupinou tvořili afro-američtí fanoušci basketbalového velikána New York Knicks. Agentura nejprve prošla followery hráčů tohoto klubu na Twitteru. Dalším krokem bylo zaměření na aktivní jedince. Zde vycházela společnost z GPS dat a označila všechny, kteří se připojili z turistické stezky, běžecké trati nebo tenisového kurtu během posledního měsíce.  


Pokud pak byli takto proselektovaní lidé na Manhattanu v blízkosti 100 stop od obchodu Nike nebo Foot Locker, na mobilní telefon jim přišla specifická reklama, která je směřovala do nejbližší prodejny. Reklama jim ukázala kolik kroků jsou od prodejny a jak se přibližovali, postupně odpočítávala počet kroků. Zvýšilo se povědomí o značce i počet prodejů.

Na základě dostupných dat ze sociálních sítí a informaci o geolokaci vytváří firma vzorce chování a zájmy jednotlivých uživatelů.


Reklama je mezi potenciální zákazníky distribuována během celého dne, takže pak firma může zjistit, ve který čas je účinnost sdělení největší. UberMedia má ve své databázi určenou lokaci velkých prodejců automobilů, obchodních center, sportovních arén a multiplexů po celých Spojených Státech. V rámci obchodních center pracuje s přesnou lokací konkrétních prodejen. Proklikovost takových reklam se pohybuje mezi 5-10 %. Což je mnohonásobně více
než u jiných kampaní.

Jsou zde ale i omezení. Hlavní problém, se kterým se firma potýká, je strach uživatelů o soukromí. To ale vyřešili u UberMedia tak, že dávají lidem možnost nastavit, zda chtějí být takto sledováni.

 

Zdroje:www.mashable.com, www.ubermedia.com

 

Štítky dokumentu: Mobilní zařízení
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.