Jsem ošklivá? Na to se ptá dle Dove každá třetí dívka

29. 8. 2016 | Milada Zemanová
Dove v nové kampani představuje přehled znepokojujících dotazů, které zajímají mladé dívky.

V nové sérii kampaní s názvem Real Beauty – Searching se Dove Australia zaměřil na vyhledávací dotazy, které mladé dívky zadávají na internetu. Organizátoři výzkumu nejvíce věnovali pozornost výrazům spojených s negativním tělesným vyobrazením a poruchami příjmu potravy.

Výzkumu se zúčastnilo téměř 30 000 australských dívek ve věku 13 až 17 let a v rámci kampaně Dove uvedl dvě 30sekundové televizní reklamy a 2,5minutový krátký film s názvem „Co vyhledává tvoje dcera?“ Televizní spoty představují dívky Ellu a Mei a vyhledávací dotazy jako: „Jsem ošklivá?“, „Budu se klukům líbit, když budu hubená?“, „Jsem tlustá?“ Obě navíc „vyhledávaly“ i informace o možnostech plastické chirurgie pro teenagery.

Simon Langley, kreativní ředitel agentury J. Walter Thompson, která stojí za kampaní, říká: „Cílem bylo upozornit na skutečnost, jakým nátlakům musí čelit dívky a také, kam se obrací pro odpovědi.“

Aby bylo zdůrazněno poselství kampaně, byla skupina rodičů pozvána na schůzku, aby zjistili, co jejich dcery vyhledávají na internetu. „Hlavním poselstvím této kampaně je upozornit na emoční potřeby dívek. Průzkum, který Dove provedl, ukázal, že dívky raději problémy spojené se svým tělesným sebevědomím řeší na internetu, než aby se šly zeptat svých rodičů,“ dodává Langley.

Z uskutečněného průzkumu například vyplynulo, že každá třetí z dotázaných dívek se zajímala o možnosti plastické operace, stejně často se objevovaly dotazy, jestli je dívka ošklivá nebo tlustá.

Tento krátký film poukazuje na emoční rozdíly mezi mladými dívkami a jejich rodiči ve chvíli, kdy přijde na otázky sebeúcty a tělesného vzhledu. Snaha Dove ovšem nekončí pouze u této kampaně, nabízí rodičům možnosti tematických workshopů v rámci tamních škol a také stažení rodičovského průvodce sebevědomím.

Značka Dove ve svých kampaních nevyužívá pouze mladé dívky, ale oslovuje i dospělé ženy, které se snaží podporovat a bojovat s trendem, kdy jsou ženy hodnoceny pouze na základě svého vzhledu. V nedávné kampani #MyBeautyMySay vystupují sebevědomé ženy, které šly za svým cílem bez ohledu na kritiku svého vzhledu.

Zdroje: brandchannel.commumbrella.com.ausustainablebrands.com

Tip redakce:

Kampaně s názvem Dove Self-Esteem Project běží od roku 2006 a od této doby Dove v rámci celosvětových kampaní podporuje sebeúctu a sebevědomí u žen všech věkových kategorií. Například kampaň Real Beauty Sketches se stalo jedním z nejsdílenějších reklamních videí všech dob.

Viralitu měla rozhodně i kampaň, v jejímž rámci Dove napálil grafiky upravující fotografie žen (v současné době video dosáhlo přes 1 600 000 zhlédnutí)

Velký vliv na to, že se ženy podceňují, mají jejich matky a věty, které jim říkají v dětství. Přečtěte si o tom v článku Dove ukazuje, co matky učí své dcery o kráse.

Také se můžete podívat se na kampaň, ve kterém se dívek ptali, co by rády změnily na svém vzhledu.

Velké shrnutí deseti let využití motivu Real beauty" pak najdete v článku 10 let skutečné krásy v pojetí Dove.

Dove také realizoval sociální experiment, ve kterém nechal ženy rozhodnout, jestli se cítí krásné, nebo průměrné.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.