Kalouskova složenka: Dobrý nápad a promarněná šance

14. 5. 2010 | IKE
Politologové a marketingoví odborníci se vesměs shodují, že co do stranické komunikační strategie je rozesílání složenek na státní dluh velmi dobrým nápadem. Finální provedení je však neodstatečné. Složenky, které tento týden přistály ve schránkách českých a moravských domácností, totiž příliš věrně připomínají originál a vysvětlující text není dostatečně zřetelný.

Kalouskova složenka, zdroj: www.top09.cz

Politologové a marketingoví odborníci se vesměs shodují, že co do stranické komunikační strategie je rozesílání složenek na státní dluh velmi dobrým nápadem. Finální provedení je však nedokonalé. Složenky, které tento týden přistály ve schránkách českých a moravských domácností, totiž příliš věrně připomínají originál a vysvětlující text není dostatečně zřetelný. Efekt můžeme vidět právě dnes. Kalousek sice na tiskové konferenci TOP 09 z počátku týdne oznámil, že si je vědom poprasku, který složenka vyvolá, celkový efekt ovšem málokdo předpokládal.
Dnešní média totiž informují o vlně paniky, kterou složenka údajně vyvolala ve Zlínském kraji. Podle serveru Aktualne.cz operační důstojníci policie přijali na lince 158 desítky oznámení o podezření z podvodu. Lidé krizovou linku blokují a policisté jim musejí vysvětlovat, že jde pouze o předvolební akci. iDnes zase přináší příběh důchodkyně, která se ze složenky zhroutila a musí být v péči psychologa.
"Vidím zde evidentní chybu v práci s databázemi. Rozumím tomu, že TOP 09 chtěla vyvolat širší debatu o výši státního dluhu, ale zasílat takovouto složenku důchodcům nemá smysl. Tedy pokud TOP 09 nechce přijít o hlasy jejich dětí a vnoučat, které budou pravděpodobně muset celou situaci hasit," míní Jana Nová, komunikační specialistka.
Krizový manažer Karol Liesk předpokládá, že vystrašení obyvatelstva by mělo pro stranu smysl. "Pouze však, pokud existují navazující aktivity, které situaci zklidní. Toto však TOP 09 podcenila," uvádí Liesk. Podle něj je špatně koncipovaný již samotný direct mail. Se složenkou totiž měl putovat i osobní dopis, vysvětlující lépe pohnutky strany a návrhy jejího řešení.
Negativní dopad na vnímání strany vidí i PR konzultant Tadeáš Soml. "Strana si zbytečně buduje renomé chamtivců, podle modelu "platili jste dost, s námi budete ještě víc!". Celá akce budí dojem nesolidního jednání. Přestože pohnutky jsou mi jasné a schvaluji je, české prostředí není na podobné jednání zralé. Nedivil bych se, kdyby preference strany zahájily pokles. Kromě toho TOP 09 poskytla dokonalou munici protivníkům, zejména Věcem veřejným."


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: