Marketing s pomocí Kinectu

6. 11. 2012 | BD
Gamifikace je zajímavým oživením marketingových strategií, využití herních technologií tomuto trendu ještě více nahrává.

Kinect od Microsoftu začal jako herní technologie pro Xbox překonávající ovladače jiných herních konzolí, které museli hráči držet v ruce. S ručním ovladačem se sice dá zahrát spousta her, ale celkový pohyb těla nedokázaly snímat. Kinect ale nabídnul rozšíření za “ruční” sporty, ovladače totiž k němu nejsou potřeba. Zařízení snímá celé tělo a jeho pohyb, veškeré bariéry tak zmizely.

 

Dostat reklamu do hry na Xboxu jde několika způsoby. Ale klasické reklamy si už řada lidí ani nevšimne. Příkladem nového spojení propagace značky a herní technologie Kinect je akce společnosti Nike - Nike+ Kinect training. Přes herní konzoli Xbox mohou hráči podstoupit trénink elitních atletů. Program hodnotí jejich pokrok, umožňuje jim trénovat s přáteli a soupeřit s jinými hráči, ale hlavně díky přesnému snímání pohybu je program schopen navrhnout personalizovaný trénink.

 

Gamifikace je zajímavým oživením marketingových strategií, využití herních technologií tomuto trendu ještě více nahrává. Proto se touto cestou vydala další firma - American Express.

Příchod nové technologie do oblasti her se ale našel marketingové využití i mimo Xbox. Využít Kinect mimo původní záměr a zapojit jej v propagaci vlastní značky se rozhodlo hned několik společností. Mezi nimi se objevil například prodejce oblečení Topshop, který svým zákazníkům s využitím této technologie nastavil virtuálně upravené zrcadlo a umožnil zábavně zkoušet oblečení bez nutnosti schovávat se v kabince a skutečně se do jednotlivých modelů soukat.

 

Virtuální zkušební kabinku postavil svým zákazníkům i obchodní dům Bloomingdale’s svoji aplikaci nazval Swivel a do nabídky kromě šatů dal i kabelky, náhrdelníky a pásky.
Kinect technologie také pomohla francouzskému obchodu Repetto i moskevské bance přetvořit klasickou výlohu v interaktivní. Lidé kolem jejich výlohy jen neprošli, ale zastavili se a “listovali”.

 

Zdroje: www.hiddenltd.com, www.creativity-online.com

Štítky dokumentu: Budování značky YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.