Kampaň Ligy proti rakovině mluví o tom, co AI nedokáže

26. 3. 2023 | redakce
AI toho dokáže čím dál více, není ale schopna skutečné empatie a lidskosti. Nezisková organizace Liga proti rakovině v multi-formátové kampani upozorňuje lidi na Slovensku na to, že dary do 2 % příjmů z daňového základu si mohou od daní odečíst.

 

Slovenská nezisková organizace Liga proti rakovině zahájila novou komunikační kampaň. Ústředním tématem jejich televizního, reklamního spotu a hlavního vizuálu je tentokrát všudypřítomně zmiňovaná umělá inteligence. Kampaň zdůrazňuje, že umělá inteligence a technologie sice umí vytvářet obrazy a básně, ale něco nedokážou: vcítit se do nemocných lidí. Pouze my lidé máme schopnost projevit solidaritu a pomoci pacientům s rakovinou, čímž je naše lidskost v dnešním světě nenahraditelná.

Poselství kampaně z dílny reklamní agentury EFFE bude až do konce března šířit také virtuální bankéřka Vesna, která radí lidem prostřednictvím chatu na webových stránkách Slovenské sporiteľny. Na konci každého chatu s klientem během března umělá inteligence místo standardního pozdravu připomene klientům, abys věnovali 2 % z daní Lize proti rakovině, a to slovy:

„Věřím, že jsem vám pomohla. Protože já bohužel nemohu pomoci například pacientům s rakovinou. To můžete udělat pouze vy. Vaše lidskost je nenahraditelná. Darujte je Lize proti rakovině. Více informací naleznete na www.lpr.sk/2-percenta-z-dani/. Děkuji vám."

„Naše digitální inovace, mezi které kromě George patří i virtuální bankéřka Vesna, usnadňují život a šetří čas našim klientům. Věříme však, že technologie a umělá inteligence mohou pomoci i nad rámec běžného bankovního poradenství. Proto jsem hrdý na to, že se naše Vesna stala součástí kampaně Ligy proti rakovině na podporu 2% dárcovství. Jsme největší bankou na Slovensku a díky dosahu našich digitálních kanálů můžeme být prospěšní při pomoci těm, kteří to nejvíce potřebují," říká Radoslav Cuper, ředitel pro řízení a rozvoj klientů Slovenské spořitelny.

Kampaň byla nasazena v televizi, rádiu, tisku, OOH a online od 21. února 2023 a poběží do 5. dubna 2023.

„V lize jdeme dlouhodobě s duchem doby. Nyní mluvíme o umělé inteligenci a využíváme chatbota Slovenské spořitelny, které velmi děkujeme. Dlouhodobě také využíváme QR kódy a platební terminály v našich kampaních a pouličních sbírkách. Žádná moderní vychytávka zatím nepřekonala hotovost z pokladniček a fyzické připnutí narcisu na znamení solidarity s onkologicky nemocnými, které každoročně zajišťuje kolem 15 000 dobrovolníků po celém Slovensku," říká Mgr. Petra Benczyová, PR manažerka Ligy proti rakovině. „Samozřejmě po celý rok přistupujeme k pacientům osobně - telefonujeme jim, setkáváme se s nimi osobně, nasloucháme jim, radíme jim. V lidské empatii umělá inteligence nikdy nenahradí živého člověka."

Přesto se hodí minimálně jako populární téma, které může přitáhnout pozornost k možnosti daru, který lidem na Slovensku sníží daňový základ. U našich sousedů může být standardně ve výši až 2 % daňového základu, v Česku je ovšem vlastní štědrost výhodnější a může se pro zachování odečitatelnosti pohybovat v mantinelech 2 % až 15 % daňového základu.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: