Kampaň Prague Pride se staví proti zjednodušenému nálepkování lidí

6. 8. 2018 | Petr Michl
Dnes zahajuje Prague Pride. Propaguje ji kampaň poukazující na to, že lidé často přisuzují ostatním členům rodiny nálepky na základě jejich chování či vrozených dispozic. Letošní Prague Pride proto vybízí k tomu, abychom povahu, sexuální orientaci nebo vzhled svých příbuzných přestali řešit.

8. ročníku festivalu Prague Pride je zahájen dnes 6. srpna a potrvá celý týden. Hlavním tématem festivalu jsou rodiny, ve kterých LGBT lidé vyrůstají a v nichž si osvojují vzorce chování, poznávají bezpodmínečnou lásku, ale bohužel také získávají doživotní traumata.

Tomu odpovídá i kampaň z dílny Havas Prague založená na nálepkování a stereotypech, které se týkají i většinové populace.A právě proto pro ni ilustrují, že jedno takové zjednodušené označení rozhodně nedokáže popsat celého člověka a je kontraproduktivní.  

Žijeme ve společnosti, která má ve zvyku nálepkovat, což vede ke stereotypům a zkreslování. Ale všichni jsme přeci víc než jen šprt, pejskař, teplouš nebo mamánek. Žádná z těchto nálepek, zvláště pak založená na sexuální orientaci, nevypovídá nic o tom, kým skutečně jsme. Proto říkáme: ať už máte jakoukoliv nálepku, všichni jste vítáni na Prague Pride,“ říká copywriterka Havasu Karla Calheiros, která je spolu s art directorkou Marinou Frederico autorkou konceptu. „Komunikujeme tak naprostou otevřenost festivalu, který není vstřícný pouze k LGBT komunitě, ale k co nejširší společnosti.“

Kampaň se už během července objevila v tisku, na billboardech, CLV, radiu a online bannerech. TV spot běžel v online prostředí a na satelitní OUTv, což je televize zaměřená na evropskou LGBT komunitu.

„V letošní kampani upozorňujeme na škatulkování, které ve většině rodin probíhá. Příbuzní často přisuzují ostatním členům rodiny nálepky na základě jejich chování či vrozených dispozic. Letošní Prague Pride proto vybízí k tomu, abychom povahu, sexuální orientaci nebo vzhled svých příbuzných přestali řešit,“ dodává ředitelka festivalu Hana Kulhánková.




To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: