Když firma vsadí na kočičí videa

11. 6. 2013 | Bednářová Daniela
Jak nejlépe oslovit online uživatele? No přeci sarkastickou kočkou na obrázcích a ve vtipných videích.

Jaký obsah je na sociálních sítích hitem? Takovou otázku si položilo marketingové oddělení společnosti Home Depot, která se věnuje prodeji potřeb pro domácí kutily. A odpověď na tuto otázku se zdála jednoznačná: kočky a kočičí videa!

 

Tak se zrodila kampaň s obtloustlým sarkastickým kocourem Richardem. S kampaní se firma rozhodla začít už kolem vánočních svátků, kdy se všichni ostatní snažili zaujmout variacemi na elfy, soby a Santy Clause. Prostřednictvím kocoura Richarda firma Home Depot sdílela s fanoušky příběhy rodiny, která se v kutilství zrovna dobře nevyzná a tak mohly vznikat zábavné příhody a různé nehody. Kocour svoji lidskou rodinu provází sarkastickými komentáři a buduje si na různých sociálních sítích fanouškovskou základnu. Na Tumblr sdílí Home Depot nejen obrázky zrzavého kocoura Richarda, ale i fotky a videa koček, která jsou na internetu oblíbená. Má také svůj účet na Twitteru @RichardTheCat.


Vypasený kocour ale komunikaci firmy Home Depot zcela nedominuje, společnost neustále produkuje i tradiční reklamy a běžné návody, jak si doma vyrobit například ptačí krmítko. Také na Facebooku dává kocourovi poměrně málo prostoru a na Twitteru má i oficiální účet jako @HomeDepot.

Obsah na jednotlivých mediálních kanálech si firma pečlivě promýšlí a spolupracuje na jeho tvorbě v rámci svých oddělení zaměřených na PR a sociální média, ale i s reklamní agenturou Carrot Creative.


Na firmu s cílovou skupinou kutilů není úplně běžné mít za maskota vypaseného kocoura, ale funguje to. Home Depot proto používá kocoura Richarda i v jarních kampaních. Mezi nové působiště tohoto zrzavého maskota patří Meme Generator, kde si vtipný obrázek s průpovídkou od kocoura Richarda může vytvořit každý. Soutěží při tom o dárkové poukazy do obchodu.

Svojí komunikací se Home Depot odlišuje konkurenci a baví svoje fanoušky a zákazníky. Vtipný obsah se navíc mnohem snáze šíří virálně bez další finanční podpory.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.adage.com

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.