Klasické auto navigace skomírají kvůli aplikacím smartphonů. Garmin přichází s novým technologickým řešením

9. 7. 2013 | Petr Michl

Garmin se nechce nechat na poli autonavigací vytlačit do zapomnění. Přichází proto s výrobkem, který s chytrými telefony přímo nebojuje, ale zásadně je doplňuje. V mnohém to připomíná snahu dohodnout se s vítězící stranou války o tržní podíl. Ten smartphony již snížily několika kategoriím produktů. Mnoho lidí nemá nyní potřebu pořizovat si příruční kompakt pro „momentky", schopnost mobilů přehrávat hudbu odstavila na pokraj zájmu MP3 přehrávače. A další oběti padnou kvůli funkčnosti aplikací chytrých telefonů, na „seznamu ohrožených druhů" jsou jistě i klasické autonavigace. Ty už nyní mnoho lidí nahrazuje právě aplikacemi. Proto klasičtí výrobci autonavigací jako Garmin či Tom Tom vyvíjejí i je, ale není to zkrátka tak dobrý byznys - aplikace neprodáte za takovou cenu jako vlastní hardware. Navíc je velice obtížné soupeřit s mobilními navigačními systémy of Googlu nebo Apllu, které jsou zdarma.

I proto přichází Garmin s výrobkem s prozatímním označením HUD, který lze přímo svázat se smartphonem.  Za zkratkou HUD stojí „heads-up-display" – jedná se o označení způsobu zobrazení informací uživateli bez toho, aby se musel dívat mimo vlastní „přirozený úhel pohledu". Například piloti stíhaček mají zobrazenou část informací přímo na skle kokpitu a tato technologie se již dostala do některých luxusních vozů. Nové zařízení Garminu je head-up displej, který dokáže po umístění na vrch přístrojové desky promítat obraz na předním skle vozu. Je myšlen jako doplněk smartphonů (je s nimi propojen přes bluetooth) a pracuje s mobilními aplikacemi Garmin StreetPilot nebo Navigon.

Viceprezident pro globální obchod společnosti, Dan Bartel, uvedl na blogu Garminu: „ HUD redefinuje zkušenost z navigace tím, že umožňuje řidičům, aby našli ten správný směr bez toho, aby museli odvracet zrak z vozovky... Head-up displeje se nyní používají u omezeného počtu luxusních automobilů, ale HUD dělá tuto technologii dostupnou pro jakýkoliv vůz za přijatelnou cenu." HUD by měl nabídnout nejen základní šipky naznačující změnu směru jízdy, ale i vzdálenost k bodu zatočení, odhadovaný čas dojedu do cíle, upozornění na potenciální překážky na trati a dopravní zácpy, řazení do pruhů i všechny další prvky známé z klasických dedikovaných navigací. Na americkém trhu by měl být dostupný v průběhu tohoto léta za cenu 129,99 dolarů. Dané zařízení je chytrou ukázkou reakce na změnu tržních sil. Nabízí něco výjimečného oproti smartphonům, nevzdoruje však jejich popularitě. Tím, že je doplňuje, navíc pomáhá i prodeji vlastních mobilních aplikací, které v případě Navigonu v USA začínají s cenovkou 29,99 dolarů. V rámci marketingové propagace se může Garmin svést i na vlně popularity Google Glass, které jsou dle technologické klasifikace nikoliv HUD, ale HMD: head-mounted-display. Tato technologická lahůdka od Googlu totiž také stojí na zobrazování dat v běžném zorném poli a po mediální masáži spojené s představováním tohoto produktu si spousta lidí myslí, že právě to je nyní cool.

Zdroj: garmin.blogs.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.