Klasické inzeráty už nestačí. Do boje o zaměstnance vstupuje virtuální realita

9. 6. 2017 | Petr Michl
Firmy začínají soutěžit o uchazeče i s pomocí virtuální reality. Na Proudly se uchazečům o zaměstnání v Nestlé, Vodafonu a Faurecia dostane v 360stupňovém videu prohlídky, která obvykle čeká až na nového zaměstnance.



Jak to skutečně vypadá ve firmě, kde se ucházíte o práci? Náborový portál  Proudly, který se sám nazývá kariérním showroomem, nabízí nově virtuální prohlídky, zatím ve společnostech Nestlé, Vodafone a Faurecia. V nich uchazeče provedou v 360stupňovém videu různí lidé ze zmiňovaných firem téměř po všech odděleních. Uchazečům se tak dostane prohlídky, která obvykle čeká až na nového zaměstnance.  



Nezaměstnanost a nedostatek mladých

Trh práce je napjatý. Je na něm stále méně kvalifikovaných uchazečů o zaměstnání. Navíc podle dat z MŠMT je počet studentů prvních ročníků na VŠ nejnižší za posledních 12 let a ubývá také absolventů (viz příloha). U mladých lidí se zároveň výrazně mění kariérní cíle. Podle letošního průzkumu společnosti Universum mezi 14 tisíci českých studentů je nyní na prvním místě (60 %) při hledání práce tzv. work-life balance, tedy možnost skloubení života a práce. Na druhém (54 %) pak pocit, že slouží dobré věci a na třetím (47 %) stabilita.

Proto je čím dál důležitější umět lidi efektivně oslovit a zaujmout. Vyvolat v nich pocit sounáležitosti a sdílení společných hodnot. K tomu už klasické textové inzeráty nestačí. Nedokážou přenést atmosféru uvnitř firmy. Nedokážou v uchazečích vzbudit dojem: Tam chci pracovat!

„Výhoda využívání virtuální reality v oblasti náboru spočívá jednak v přenesení herních prvků do jinak mnohdy nezajímavé činnosti v podobě hledání práce a jednak zprostředkuje uchazeči reálný zážitek firemního prostředí bez toho, aby se za ním musel kandidát kamkoli osobně vypravit,“ říká zakladatel kariérního showroomu Jan Klusoň.

A jeho slova potvrzuje i talent manager z Faurecie Michaela Švingerová: „Virtuální realita živě zprostředkovává dění uvnitř firmy, a to do posledního detailu a do poslední emoce. Díky vtažení do natočené reality vnímáte to, co zrovna vy chcete. Pokud máte pěkné interiéry, čistou výrobu a uvolněnou atmosféru, není jednodušší způsob, jak tohle všechno přiblížit veřejnosti.“

 

Firmy se přizpůsobují době

Novým standardem se proto stávají multimediální kariérní nabídky. Ačkoli nyní při své práci využívají některý z aspektů virtuální reality přibližně jen 3 % pracovníků, podle průzkumu společnosti Universum se každý třetí domnívá, že virtuální realita způsobí v příštím desetiletí revoluci v přístupu k práci včetně způsobu vyhledávání pracovních příležitostí.

Díky tomuto očekávání aspiruje virtuální realita na to stát se v blízké budoucnosti takovou samozřejmostí, jako je v dnešní době vlastnit smartphone. „Zaměstnavatelé si tento trend zatím vůbec neuvědomují. Na kariérní trh brzy vstoupí generace Z, z níž až 42 % předpokládá využívání virtuální reality při své práci, a tedy i při jejím hledání,“ upozorňuje Klusoň.

Níže se můžete podívat na prohlídky společností Vodafone, Faurecia a také přímo Proudly.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: