Konec nesociálním barům plným smartphonů

3. 3. 2014 | Irena Šovčíková
Večer s přáteli, pivo na stole a všichni zírají do svých telefonů. Pivo Polar se tomu rozhodlo učinit přítrž a vrátit konverzaci zpátky do hospod.

Tiché klapání prstů po obrazovkách mobilů, tváře skloněné a ozářené displeji. To si nevyšli na pivo studenti informatiky, to je naprosto běžný jev dnešních hospod a barů. Určitě si alespoň jednou vzpomenete, jak jste trávili čas se svými přáteli a jejich chytrými telefony. Facebook, Foursquare, e-maily... Poskytovatelé mobilního internetu jásají, konverzace vázne. V Brazílii ale už tento problém díky pivu Polar nemají. Když se k němu totiž návštěvníci hospody přiblíží, všechny telefony přestávají fungovat.

Pivovar Polar si stejně jako spousta z nás všiml, že moderní technologie nám sice umožňují být neustále v kontaktu s okolním světem, zároveň nás od něj ale dost odtrhují. Navíc, k pivu a hospodám patří odjakživa veselá konverzace a smích, nikoliv zírání do mobilu. A tak se Polar rozhodl tento problém vyřešit. Výsledek? The Cellphone Nullifier. Do každého chladiče na láhev piva zabudoval Polar Beer rušič signálu, takže návštěvníkům v okruhu 1.5 metru nezbývalo nic jiného než si spolu povídat. Žádné checkování se na Foursquare, ani chatování s kamarádkou, případně řešení pracovních záležitostí. Prostě jen stará dobrá zábava. Jakkoliv to zní pro některé dost děsivě, velká většina návštěvníků barů v Brazílii měla z tohoto nápadu velikou radost. A hned jak odešli, svůj zážitek sdíleli svým přátelům na internetu - jak jinak. Malému, lokálnímu pivovaru se tak podařilo zasáhnout přes 250 milionů lidí z celého světa, získat velkou mediální pozornost a alespoň trochu omezit trend, který řádí snad všude. Něco takového by se zcela jistě hodilo i u nás.

Podobný problém, jen v širším měřítku, nedávno řešila i značka Coca-Cola. Jejím cílem bylo pomoci lidem od závislosti na sociálních sítích. Ti si prostě nemohou pomoct a každou chvilku kontrolují své profily na sociálních sítích - co kdyby někdo napsal nějakou důležitou zprávu, nebo přidal extrémně zajímavý příspěvek, že? Řešení tohoto fenoménu našla Coca-Cola u našich čtyřnochých přátel. Nákrčník. Takový, který dostávají psi, aby si neškrábali stehy. Není to sice nic krásného, na druhou stranu, rozhodně to je funkční. Konec věčnému zírání do mobilu, focení jídel na Instagram a nezájmu o reálné okolí. Nasaďte si ochranu před sociálními sítěmi a začněte žít skutečné momenty, vzkazuje Coca-Cola ve své "reklamě".

S Wi-fi v mobilu si jen těžko odpočinete. A protože KitKat je známý tím, že přináší lidem skutečnou pauzu, rozhodl se nadělit jim odpočinkové zóny bez wi-fi. Lidé si tak místo surfování v telefonu mohli přečíst skutečné noviny nebo kousek knížky. Skvělé!

Kam dál?

Na druhou stranu, chytré telefony v barech nemusí být vždycky jen na škodu. Někdy mohou ukrátit dlouhé čekání na obsloužení a na to orosené pivo, na které se tak těšíte. Přečtěte si více v článku BarPass - řešení dlouhých front v barech. A nejen to.

Zdroje: DigitalBuzzBlog, AdsOfTheWorld

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.