Koráb značky Rémy Cointreau zaujal na eventech díky virtuální realitě

1. 9. 2017 | Petr Michl
K tomu, aby se vám houpal pod nohama svět, stačí i vypít láhev rumu. Při představení prémiového rumu Mount Gay na to ovšem šli pořadatelé složitěji: s využitím virtuální reality zkombinované s 1,5tunovým modelem korábu, který se pohupoval s pomocí hydraulických mechanismů. Výsledkem byl opravdový fyzický pocit vlnobití synchronizovaný s dobrodružnou plavbou po Karibiku.



Prémiový rum Mount Gay z portfolia globálního distributora lihovin Rémy Cointreau je mezi prvními značkami u nás, která vyzkoušela využití virtuální reality v rámci eventů. Na společnou plavbu „virtuálním korábem” se vydala společně s agenturou Brainz VR, která zajistila kreativní i technické řešení virtuálního zážitku. Instalace měla premiéru na letošním Rumfestu v pražských Žlutých lázních a nyní se zvažuje její další uplatnění.

„Pro naši rumovou značku Mount Gay jsme vybudovali reálný model lodi, která se pohupuje pomocí hydraulických mechanismů. Díky kreativnímu řešení týmu Brainz VR jsme docílili imerzivního virtuálního zážitku, kdy návštěvníci měli opravdový fyzický pocit vlnobití synchronizovaný s dobrodružnou plavbou po Karibiku,” přibližuje instalaci brand manažerka značky Alice Vaňková. „Byli jsme mile překvapení, že nakonec se na virtuální koráb čekaly dlouhé fronty,” dodává Vaňková. Virtuální plavbu korábem si do dnešního dne vyzkoušelo asi 500 návštěvníků.

Instalaci předcházela příprava nejen v prostředí pražské kanceláře, ale i na externím pracovišti nedaleko Kutné hory, kde byl koráb vážící okolo jedné a půl tuny sestaven. „Největší výzvou byla příprava 3D modelu korábu do aplikace tak, aby dokonale seděl s reálným modelem a následný přenos jeho náklonu pomoci VR Trackerů umístěných na lodi,” objasňuje největší úskalí technického řešení projektu Robin Pultera, spolumajitel agentury Brainz VR. „Vše muselo fungovat stoprocentně tak, aby se návštěvníci dokonale ponořili do děje, ale zároveň se cítili komfortně a bez závratí,” dodává Pultera.

Eventy se ukazují jako jedna z průkopnických oblastí, kde je virtuální realita v rámci českého trhu využívána. Nová technologie přitahuje pozornost i díky tomu, že řada návštěvníků eventů neměla možnost jí zatím vyzkoušet na vlastní kůži, jak ukazuje dotazníkové šetření týmu Brainz VR. „Virtuální realita umožňuje návštěvníkům eventů zažít něco, co by bylo jinak velmi těžko zprostředkovatelné nebo se ani v reálném světě zažít nedá. Ať už je to plavba mezi karibskými útesy, adrenalinová procházka mezi mrakodrapy, detailní prohlídka produktů bez jejich fyzické přítomnosti nebo třeba ukázka výrobního procesu, kam se běžný návštěvník nedostane,” popisuje výčet možností aplikace virtuální reality v rámci eventů Pultera. „Výhodou je kombinace virtuální reality s fyzickou instalací, která společně s velkoplošnou projekcí přiláká návštěvníky k vyzkoušení nezapomenutelného zážitku,” dodává.

Po zaznamenané pozitivní odezvě od návštěvníků v rámci uskutečněných eventů se přemýšlí o dalším vývoji a uplatnění virtuálního korábu.

Štítky dokumentu: Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.