Která země má nejvíce smartphonů na mobilního uživatele? Švédsko

10. 6. 2013 | Petr Michl

Když píšeme o trendech v mobilním marketingu, nejčastěji to jsou údaje z amerického nebo britského trhu, kde se převelice daří mobilnímu marketingu, ale třeba i nákupu potravin s pomocí mobilních aplikací velkých řetězců. Přesto zemí chytrým telefonů nejvíce zaslíbenou má být Švédsko. Podle údajů IAB Sweden a Swedma použilo v březnu 2013 79 % internetových uživatelů ve věku 15 až 65 let smartphone a 36 % z nich tablet. eMarketer odhaduje trochu menší penetraci smartphonů a vztahuje ji k tradičnější metrice – dle něj ve Švédsku tento rok dosáhne hodnoty 61 % uživatelů mobilních telefonů. Švédsku ovšem i tak náleží pozice globální lídra v adopci chytrých telefonů.


Země s vysokým rozšířením chytrých telefonů zpravidla fandí i Twitteru. Ve Švédsku mají dokonce „národní účet" @sweden, u nějž se střídá každý týden jeden obyvatel.

Tempo s dobou drží rozhodně společnosti, které na švédském trhu působí. Celých 86 % společností, jež byly součástí výzkumu IAB Sweden uvedlo, že již použily mobilní marketing. To ale neznamená, že tento kanál již dokážou plně využít. Anders Börde, který vede IAB Mobile Sweden, ve zprávě k výzkumu vysvětluje: „Ačkoliv většina společností dělá nějaký typ mobilního marketingu, příliš mnoho z nich tak činí bez pořádné strategie, takže výkonnost mobilních aktivit je nyní často nižší." Je tedy kam růst a uvědomují si to i firmy, 23 %  z nich uvádí, že tento rok investují do mobilního marketingu více peněz.

Pro švédské mobilní marketéry je rozhodně relevantní přehled aktivit, které tamní uživatelé na svých chytrých telefonech a tabletech dělají. Téměř všichni uživatelé (94 %) už stáhli nějakou aplikaci. Zástupce maloobchodu by mělo zajímat chování lidí na mobilních zařízeních před a při nákupu. 56 % uživatelů si již na mobilním zařízení vyhledávalo informace o produktu či službě, 49 % si s jejich pomocí vyhledávalo cenu před vstupem do kamenného nebo online obchodu. V průběhu samotného nákupního procesu v obchodě pak porovnávalo ceny celých 37 %.

To, že jsou lidé vnímaví i k mobilnímu marketingu, značí, že 28 % si již přes mobil stáhlo slevový kupón a 22 % kliklo na banner.

U každého podobného průzkumu nás napadne zřejmá otázka: „Jaká je penetrace chytrých telefonů mezi mobilními uživateli v České republice?" Dle odhadů Zenith Optimedia byla v únoru tohoto roku v České republice na úrovni 31–33 % a jejich razantní rozšíření se dá předpokládat i v nejbližších letech. V roce 2015 by se její hodnota měla pohybovat v rozmezí 55–60 %.

Zdroj: eMarketer.com,  www.iabsverige.se

Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní zařízení
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.