Autobusová zastávka: Království kreativního marketingu

10. 6. 2013 | Michl Petr

Autobusová zastávka je místo, na kterém se shromažďují lidé, kteří by chtěli být někde jinde. Při čekání na spoj se dost často nudí a ocení jakékoliv rozptýlení. Možná i proto jsou právě zastávky tak vděčným místem pro kreativní marketing. Nejnověji to dokazuje společnost Adobe, mimo jiné výrobce nejpopulárnějšího profesionálního foto editoru, Photoshop. Pro propagaci Creative Days, při kterých ukazuje v online videích možnosti zmíněného programu, se rozhodla zaujmout čekající na autobus ve švédském Stockholmu. Muž sedící v dodávce zaparkované přes ulici před jednou zastávkou je vyfotil a začal promítat úpravy tohoto snímku na citylight. Domnělé i skutečné páry se dostaly do romantických póz na svatební dort, ze staršího pána se stal namakaný bořitel měst obřích rozměrů. Vtípek, který je v principu jen technologicky vyspělou obdobou skryté kamery, má 3 dny od publikování na YouTube přes 8 milionů zhlédnutí.

O poznání produkčně náročnější bylo překvapení, které připravil cestujícím městské hromadné dopravy výrobce procesorů mobilních telefonů, Qualcomm. Nejdříve je zaujal citiylightem a to hned v několika variantách. Ta s nápisem: „Spěcháte. Jděte na bornmobile.com/hurry," po vyťukání zmíněné adresy na mobilním webu během několika sekund přivolala pohlednou řidičku žlutého Ferrari, která chtěla šťastlivci dopřát svezení jeho života. Těm, co už „viděli všechno", přišel nabídnout odvoz eskymák se psím spřežením a saněmi, znuděným přijel předvést svou show cirkus. Na více variant se podívejte ve videích níže.

Zastávky nejsou stvořené jen pro virály. Některé firmy je upravují, aby ukázaly svou kreativitu. Například Pepsi v rámci kampaně Refresh Your World pořádala v České republice v roce 2010 soutěž o nejnápaditější návrhy autobusových zastávek. Šest nejlepších bylo pak vybráno k realizaci. Pro inspiraci pak byla rovnou postavena Lego zastávka na pražském Proseku. Asi nejoriginálnější kusem vzniklým ze soutěžních návrhů je pak „blob" na zastávce Loosova v Brně. Ten je silně inspirovaný nerealizovaným návrhem národní knihovny od architekta Jana Kaplického. Zajímavá je i "ostravská plechovka".



Zdroj:www.facebook.com/refreshyourworldcz

A některé firmy dělají zastávky i na místech, kde žádné autobusy nestaví. IBM ji vytvořila například zahnutím dolní hrany billboardu v rámci kampaně pro podporu projektu Smarter Ideas for Smarter Cities.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: