Letáky stále oslovují skoro tři čtvrtiny zákazníků

2. 6. 2010 | ITO
Reklamní letáky neztratácí na účinnosti. Nicméně ani krize a s ní větší orientace na cenu nenavýšily výrazně počet těch, kteří si letáky prohlíží, případně se podle nich řídí. Vyplývá to z ankety společnosti Retail Info, která provozuje portál www.akcniceny.cz. Tazatelského panelu se zúčastnilo 400 lidí, kteří se podle letáků alespoň někdy orientují.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Reklamní letáky neztratácí na účinnosti. Nicméně ani krize a s ní větší orientace na cenu nenavýšily výrazně počet těch, kteří si letáky prohlíží, případně se podle nich řídí. Vyplývá to z ankety společnosti Retail Info, která provozuje portál www.akcniceny.cz. Tazatelského panelu se zúčastnilo 400 lidí, kteří se podle letáků alespoň někdy orientují.
Výsledky nejsou nikterak překvapivé, dobře však demonstrují přetrvávající sílu letáku jako obchodního nástroje. 78 % z dotazovaných se přiznalo k tomu, že podle akčních nabídek nakupují alespoň jednou týdně. Jednou do měsíce pak podle letáku nakoupí zbylých 22 %. Nejvíce osob (64 %) se orientuje především na potraviny, 18 % sleduje elektroniku, 12 % pak segment výrobků pro dům, byt a zahradu. Nezanedbatelný není ani počet těch, kteří letáky prohlížejí bezcílně - k tomu se doznalo zbylých 6 %.
Pokud se na základě letáku rozhodne zákazník nakoupit, ze 44 % ho ovlivní také poloha obchodu - jasně vítězí ty, které jsou nejblíže jeho bydlišti. Téměř třetina pak doznává, že je kvůli slevě ochotna cestovat i na větší vzdálenosti od svého bydliště.
Není bez překvapení, že podle letáků nakupují zejména lidé bez vysokoškolského vzdělání - nejvíce zákazníci se středoškolským vzděláním bez maturity nebo vyučení, a to z 31 %.

Štítky dokumentu: Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.