Lidé si přes Facebook Messenger mohou konečně posílat peníze. Zatím však jen v USA

19. 3. 2015 | Dan Škvařil
Facebook Messenger umožní posílání peněz mezi přáteli. Co přinese vstup sociální sítě do oblasti internetových plateb?


Facebook přichází s převratnou funkcí. Pokud budete chtít svým přátelům na této sociální síti poslat peníze během konverzace, budete to moci udělat rovnou z aplikace. Nová funkce, která bude přístupná jak z mobilu, tak z desktopových prohlížečů, bude postupně zaváděna ve Spojených státech během několika příštích měsíců.

Princip transakce je jednoduchý. Rovnou z Facebook Messengeru si zmáčknutím symbolu „$“ zvolíte částku, kterou chcete poslat, a následně ji potvrdíte tlačítkem „Pay“. Platbu musíte samozřejmě autorizovat pomocí hesla či přes senzor otisku prstu. Následně dostanete oba potvrzení a všechny transakce si můžete později dodatečně znovu projít. Podmínkou odeslání a přijetí peněz je napojení vašich účtů na debetní kartu Visa nebo Mastercard. Díky tomu bude moci Facebook funkci nabízet uživatelům bez jakýchkoli poplatků.


Facebook si je samozřejmě vědom bezpečnostních rizik. Údaje o bankovních účtech proto spravuje oddělený tým a drží je stranou od ostatních dat na sociální síti. Stejné oddělení má na starosti učinit vše pro to, aby nedošlo ke zneužití a podvodům.

Největší sociální síť není první, kdo s funkcí přichází. Vzhledem k jeho všudypřítomnému dosahu však vstup Facebooku na pole internetových plateb pravděpodobně povede k velkým změnám. Je otázkou, jak to například ovlivní silné hráče, jako jsou PayPal s aplikací Venmo, Google Wallet nebo Square Cash, který je základem pro platby v rámci sociální sítě Snapchat. Mimochodem to, že Facebook míří k monetizace Messengeru, muselo být všem jasné již od loňského června, kdy se bývalý prezident PayPalu stal viceprezidentem oddělení této aplikace.


Facebook má dvě silné výhody. Jednak nabídne transakce zcela zdarma bez poplatků, jednak spoléhá na to, že už teď je mnohem používanější aplikací než ostatní. Podle analýzy marketingové firmy eMarketer stráví američané na Facebooku šest procent času z toho, co jsou online. Zavedení platby přímo z aplikace tento podíl ještě zvýší.

Facebook tvrdí, že jeho hlavním cílem je, aby lidé neopouštěli konverzace a nepřepínali kvůli peněžním transakcím zbytečně aplikace. Více času, který uživatelé stráví na sociální síti, pro něj znamená vyšší výdělek z reklamy. Proto ani nemusí příliš čelit pokušení zavádět poplatky, a vydělávat tak na jednotlivých platbách. Může se však jednat o strategický krok v rámci mnohem komplexnějších změn. O nákupu zboží či služeb přímo ze sociální sítě se diskutuje již dlouho a inzerenti by to jistě velmi rádi uvítali.

O tom, kdy bude tento nástroj dostupný mimo Spojené státy, zatím nepadla řeč. Několik měsíců teď bude probíhat její testování a až pak pravděpodobně dojde k rozšíření na ostatní kontinenty.

Zdroje: Facebook, Techcrunch, Mashable

Štítky dokumentu: E-Commerce Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.