LinkedIn má již půl miliardy uživatelů

25. 4. 2017 | Petr Michl
Sociální síť profesionálů vzkvétá. Má již 500 milionů uživatelů ve 200 zemích. Marketéři patří mezi ty nejvíce zasíťované profese.



Pro profesionály v mnoha oborech, včetně toho marketingového, se stal účet na LinkedIn něčím nepostradatelným. Dokládá to i jeho včerejší tiskové prohlášení označující velký milník: půl miliardy uživatelů.

Toto samotné číslo je obdivuhodné. Samotné počty uživatelů ale nemusí znamenat aktivní sociální síť. LinkedIn měl dlouho pověst vývěsky životopisů, na které lidi zajdou jen, když hledají nebo nabízejí práci. Míra aktivity uživatelů je stále ve srovnání s Facebookem nebo Instagramem relativně nízká. Snaha udělat tuto síť skutečně sociální ovšem nese jisté výsledy:

    • Na LinkedIn má profil na 9 milionů společností
    • Je na ní publikováno 100 tisíc článků týdně.
    • A je na ní nabízeno na 10 milionů pracovních míst.

Setkávání poptávky a nabídky po pracovních místech je z těchto údajů nejdůležitější. Právě díky němu je LinkedIn sociální sítí, která generuje zisky.

Viceprezident růstu a interních produktů na LinkedIn, Aatif Awan, k tomu dodává, že každé nové spojení, které na LinkedIn učiníte otevírá v průměru příležitost k tomu být představen 400 dalším lidem. A zároveň také zahrnuje lepší viditelnost vašeho profilu pro zástupce 100 společností, pro něž mohou být váš talent a zkušenosti zajímavé.

Blogový příspěvek LinkedInu zahrnuje i infografiku s dalšími zajímavými údaji. Mezi nimi je například to, že mezi nejvíce „zasíťované státy“ patří Spojené Arabské Emiráty, z něj pocházející uživatelé mají v průměru 211 kontaktů. Po nich následuje Nizozemí (188 kontaktů), Singapur (152), Velká Británie (144) a Dánsko (143). Na úrovni ekonomických center je ale provázání profesionálů výraznější, uživatel z Londýna má v průměru 307 spojení.

Zajímavá je i průměrná zasíťovanost z pohledu segmentů. Zcela logické je, že vedou lidé z oblasti náboru s více než 700 spojeními. Lidé hlásící se k online médiím pak drží pěknou pátou pozici s 303 spojeními.
Pokud budeme mluvit přímo o pozicích, vedou HR specialisté s průměrnou hodnotou 415 spojení, marketéři jsou nedaleko za nimi s 272 spojeními, ale před nimi se nachází ještě obchodníci (Business Development) a produktoví manažeři.

Zdroj: LinkedIn Blog

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.