LinkedIn přináší přehledného průvodce: jak na tvorbu a cílení kampaní

21. 7. 2021 | Lucie Životská
Chcete začít propagovat vaši značku na LinkedInu? Pak je nový průvodce kampaněmi od LinkedIn přímo pro vás. LinkedIn zde přehledně ukazuje, jak si krok za krokem segmentovat publikum, na které budete své reklamy cílit. Víte, že vaše cílová skupina musí obsahovat minimálně 300 kontaktů?

Přemýšlíte nad využitím inzerce na LinkedInu? Možnost propagace příspěvků je zde lákavá. A ač vás reklamy na LInkedIn vyjdou pravděpodobně dráž než na Facebooku nebo Googlu, tak mají pro mnoho segmentů větší potenciál v cílení. Aby LinkedIn tvorbu kampaní ještě více usnadnil, přináší stručný a přehledný návod jak na to. Na 14 stranách se i s pomocí řady infografik dozvíte, jaké tato sociální síť nabízí možnosti cílení reklamy. Níže jsme pro vás shrnuli ty nejzajímavější body.  

 

První kroky při zakládání kampaní – seznámení s Manažerem kampaní 

Průvodce logicky začíná popisem jednotlivých aspektů, které zde lze při cílení segmentovat.  Jedná se o pracovní zkušenosti, vzdělávání, demografické informace a zájmy

Kampaně samotné se nastavují v Manažeru kampaní (Campaign Manager). Tato platforma zahrnuje řadu informací, které dávají dohromady přehled o celé kampani. Zásadní zde je velikost předpokládaného publika a jeho procentuální členění například podle profesní profilace.  Další části jsou věnovány samotné segmentaci. Předpokládané publiku obsahuje takové profily, které odpovídají vašemu nastavení cílení. Přičem kampaň nemůže být spuštěna, pokud je toto publikum menší než 300 kontaktů. V přehledu nesmí chybět ani šablony, které navrhují vzhled jednotlivých kampaní. 

LinkedIn I cílení

Jak na segmentaci publika   

Segmentace vašeho publika se tvoří na základě následujících parametrů, u nichž si sami specifikujete detaily: 

  • jazyk a lokace: lokace je základní (a jediný) povinný údaj, který zde musíte vyplnit u každé kampaně. Jazyk určitě vybírejte i dle jazyku vašeho samotného inzerátu. 
  • funkce zaměstnání: tento parametr je spíše spojován s činností, kterou daná profese vykonává, tedy s náplní práce.  
  • pracovní pozice: jsou řazeny do standardizovaných skupin, což vám ulehčí jejich specifikování.
  • profesní seniorita: lze segmentovat podle současné pracovní pozice a jejího seniorního/juniorního charakteru. Tato segmentace je zajímavá z hlediska rozhodovacích pravomocí jednotlivých pozic. 
  • pracovní zkušeností (roky): od senority se liší tím, že jde o celkový součet roků pracovních zkušeností ze všech zaměstnání. 
  • dovednosti: tato kategorie je jasně spojovaná s pracovními zkušeností, indikuje již konkrétní schopnosti v dané pracovní oblasti. 
  • informace o firmě: kde daný kontakt momentálně pracuje.
  • vzdělání: školy, dosažené vzdělání a studijní obor. 
  • zájmy: promítají se sem i skupiny jejichž jsou kontakty členi. 
  • demografické: informace jako gender a věk

Veškeré informace si LinkedIn vytáhne z profilů. Za vším tedy běží mnoho algoritmů, které jsou zaměřeny na co nejpřesnější segmentaci, tak aby odpovídala vašim požadavkům. Váš upravený výběr má vliv na prognózu velikosti vašeho publika, které se s jednotlivými požadavky rozrůstá nebo zmenšuje. 

 

Zajímavé informace pro B2B cílení 

Zajímavým bodem jsou informace, které vypovídají o firemním zázemí daných kontaktů, daného publika. Tato kategorie je většinou hodně ceněná, protože právě LinkedIn se vyznačuje tím, že je využíván především pro B2B marketing. A informace, jako jsou (průmyslové) odvětví a velikost firmy, zde velmi dobře při B2B cílení pomohou. Segmentovat zde můžete své publikum i podle samotného názvu firmy, pro kterou pracuje. Software na simulaci crashtestů chcete přeci jen nabízet tomu (správnému) automobilovém odvětví.

Zdroj: SocialMediaToday, LinkedIn

 

Tip redakce:

LinkedIn Stories: vzdělávejte své publikum

Formát Stories si již podmanil Instagram a Facebook, ale má své výhody i ve firemní komunikaci. Podívejte se na 6 tipů, které sdílí pro své Příběhy LinkedIn.

 

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.