LinkedIn spouští cílení na Matched Audiences

26. 4. 2017 | Milada Zemanová
Od tohoto týdne mohou všichni inzerenti na LinkedIn cílit své reklamy podle toho, co si uživatelé prohlížejí na internetu, dle jejich emailové adresy a dokonce i podle zaměstnavatele.

Zdroj: Twin Design / Shutterstock.com

V loňském roce LinkedIn představil Account Targeting a nyní své možnosti cílení dále rozšiřuje. Do konce tohoto týdne LinkedIn zpřístupní nové možnosti cílení pro všechny své inzerenty, včetně těch, kteří využívají samostatnou platformu pro nákup reklam, tzv. Matched Audiences.

Matched Audiences nabízí obdobné cílení reklam, jaké znáte například od Facebooku, Googlu, Twitteru, Pinterestu a dalších sociálních sítí, které umožňují obchodníkům cílit na uživatele s reklamami na základě dat shromážděných prostřednictvím dané platformy. Může se jednat například o emailovou adresu, nebo o navštívené webové stránky.

Zásadní rozdíl spočívá v tom, že reklamy od LinkedInu uživatelé uvidí ve chvíli, kdy je v pracovním procesu. Zatímco reklamy na ostatních sociálních sítích se zobrazují mezi fotografiemi z dovolené jejich přátel nebo mezi výsledky sportovních utkání. LinkedIn navíc bere v potaz primární i sekundární emailovou adresu uživatele, a ve chvíli, kdy je alespoň jedna z nich pracovní, značně se zvyšují šance, že marketéři, kteří cílí na uživatele z B2B, osloví právě svou cílovou skupinu.

Oslovte své potenciální zákazníky ještě efektivněji

V rámci Matched Audiences je možné využít tři typy cílení. Můžete cílit na uživatele, kteří již webovou stránku vaší společnosti navštívili (tzv. website retargeting), můžete nahrát či sjednotit vaši emailovou databázi (tzv. email contact targeting) anebo můžete zkombinovat cílení v rámci lokality spolu s cílením na vaše vybrané publikum a tím oslovit rozhodovače (tzv. account targeting).

Zmíněné možnosti cílení můžete využít tak, aby se sponsorovaný obsah objevoval ve feedu uživatele, nebo aby přistál přímo v jeho InMail schránce na LinkedInu.

Spuštění předcházelo rozsáhlé testování

Než LinkedIn spustil Matched Audiences naostro, nejprve je půl roku testoval. Oslovil více než 370 inzerentů a bylo spuštěno přes 2 000 kampaní.Jednalo se o jednu z nejpopulárnějších zkoušek, které jsme dosud měli," uvedla senior marketingová manažerka pro divizi LinkedIn marketingových řešení, Irina Skripniková.

Zmíněné testování přineslo pozitivní výsledky. Průměrně inzerenti zaznamenali 30% nárůst CTR a 14% nárůst u CPC u uživatelů, kteří klikli na jejich reklamy. Inzerenti, kteří využívali account targeting, zaznamenali 32% nárůst u CTR a přibližně 100 kampaní, které využívaly contact targeting získaly nárůst 37% CTR.

Cílení je teď mnohem přesnější

Cílení, které nabízí Matched Audiences, lze standardně kombinovat se stávajícím cílením, které LinkedIn nabízí. Tedy s profesí, pohlavím, věkem, lokalitou, apod. Díky Matched Audiences mohou inzerenti také úmyslně neoslovit ty, ke kterým mluvit nechtějí. Například vyloučit z dalšího cílení ty, kteří už vyplnili kontaktní formulář.

Podle Iriny Skripnikové ale skutečnost, že je tato kombinace možná, nutně neznamená, že by se měla bezmyšlenkovitě využívat. „Ti uživatelé, kteří se během testovací fáze zaměřili pouze na Matched Audiences a omezili využívání doplňkových cílení, zaznamenali nejlepší výsledky,” doplnila.

Zdroje: Marketing Land, LinkedIn

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: