LinkedIn spouští Sponsored Updates

24. 7. 2013 | Petr Michl

LinkedIn se v posledním roce výrazně snaží přeměnit vývěsku životopisů na žijící sociální síť, nejednou si přitom vzal inspiraci od Facebooku. Nyní opět následuje jeho vzor. Zavádí možnost zaplatit si za častější zobrazování příspěvků ve feedu uživatelů a nazývá ji Sponsored Updates (sponzorované příspěvky). Něco velmi podobného nedávno provedl i Twitter, když představil formáty Promoted Trends a Promoted Tweets.

Princip je i u LinkedIn stejný. Za úplatu se zvýší viditelnost příspěvků pro uživatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o formu nativní reklamy, která se vyskytuje v místech, kde je běžně obsah neplacený, je tu větší pravděpodobnost interakce ze strany uživatelů. Posty mohou nabývat formu článku, videa, blogového příspěvku nebo prezentace. Vice president of product management pro LinkedIn, David Hahn, na firemním blogu uvedl: „Se Sponzorovanými příspěvky budou marketéři schopni distribuovat jejich obsah přímo k relevantním profesionálům tam, kde jejich potenciální a stávající zákazníci již profesionální obsah konzumují ... Marketéři mohou cílit  Sponzorované příspěvky na jakýkoliv ze segmentů prémiového publika na základě profesionálních dat od více než 225 milionů uživatelů."



Podobu nového formátu si můžete prohlédnout na přiložených obrázcích. De facto se od klasických příspěvků liší pouze nápisem „Sponsored" v levém horním rohu. Z vyjádření výše je zřejmé, že jdou cílit i na publikum, které ještě příspěvky autora nesleduje. V levém dolním rohu je proto prvek „Follow", který by měl umožnit snadnou přeměnu zaujatých příjemců reklamního sdělení v pravidelné příjemce obsahu z daného LinkedIn účtu.


Nový reklamní formát by měl být dostupný do konce měsíce všem majitelům firemních stránek na síti (nyní jich je více než 3 miliony – pozn. red.). Platba bude možná v režimu placení za prokliky (CPC) i v CPM, kdy se platí za počet zobrazení. Pro více podrobností doporučujeme blogový příspěvek LinkedIn, kde jsou představeny i výsledky z testování Sponsored Updates společnostmi Adobe nebo HubSpot.

Tip redakce: Přečtěte si o proměně LinkedIn z podzimu minulého roku v článku LinkedIn přináší změny – chce být více každodenní sociální sítí.

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.