LinkedIn spouští své tržiště pro freelancery globálně

4. 11. 2021 | Petr Michl
Jste freelancer, co preferuje krátkodobé projekty? LinkedIn přichází s tržištěm, kde můžete nabídnout své služby. A zatím zdarma, bez jakýchkoliv poplatků či provizí.

LinkedIn už v únoru tohoto roku oznámil beta test své služby Service Marketplace, tržiště pro práci nabízenou freelancery. Aktuálně její dostupnost rozšiřuje v celosvětovém měřítku a přichází s dalšími užitečnými funkcemi.

Po krátkodobých úvazcích a ad hoc spolupracích je rozhodně na trhu hlad. A pro LinkedIn je velkou příležitostí zprostředkovat jejich nabídku a poptávku. Jen v beta testu se mu za tím účelem přihlásily 2 miliony uživatelů. S globálním rolloutem si ale svůj profil freelancera může vytvořit každý, a to aktivováním funkcí na Showcase services. V jeho rámci je na 250 kategorií práce a jejich počet by se měl dále rozšiřovat.

Novinkou jsou vylepšené filtry pro vyhledávání a objevování freelancerů i systém pro jejich doporučování. Po nalezení freelancera ho už nebude nutné zahrnout mezi své kontakty nebo začít sledovat. Oslovit je s nabídkou práce půjde rovnou v rámci „tržiště“. Jak pak naznačuje obrázek níže, i samotní freelanceři dostávají nový dashboard, který jim komunikaci s lidmi poptávajícími jejich služby usnadní.

Součástí nového rozhraní je i možnost uspořádat si lépe klientská doporučení tak, aby co nejlépe pomohla nabídnout vaše aktuální služby.

LinkedIn k tomu dodává: 

„Když si vytvoříte stránku služby, budete mít nyní k dispozici ovládací panel pro správu projektových žádostí a zpráv přímo ze sítě LinkedIn. Není třeba spravovat různé komunikační kanály. A navíc vám budeme posílat oznámení, pokud přijdou nové požadavky nebo zprávy."

 

Nově lze také označit vaši pracovní dostupnost v režimu „on-site“, ale i v případě práce na dálku nebo jakéhosi hybridního modelu. Více položek získává i shrnutí v rámci LinkedIn stránek společností, kde lze uvést například požadavky na očkování uživatelů.

LinkedIn chce se svým Service Marketplace konkurovat platformám, jakou jsou mezinárodně Fivver nebo Upwork, v Česku pak třeba portálu Na volné noze. V plánu je proto pochopitelně i možnost zprostředkování plateb za služby. V tuto chvíli si LinkedIn za zprostředkování práce nic neúčtuje. S platbou v rámci jeho platformy si ale možnost jakého servisního poplatku či provize lze poměrně lehce představit.   

Zdroje: LinkedIn Help, LinkedIn

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články: