Literární clickbait učí lidi lásce ke klasice

20. 3. 2017 | Petr Michl
„Náctiletá dívka přiměla lstí přítele k sebevraždě“ nebo „Muž z Británie umírá po nepovedené selfie“. Americké knihkupectví lákalo na klasiku světové literatury podobnými titulky. Uhodnete, o která díla jde?

Máte rádi clickbait? Předpokládáme, že ho v oblibě příliš nechováte. Možná byste ale měli jiný názor na jeho literární verzi, tzv. litbait. Používá ho knihkupectví z amerického Dallasu, The Wild Detectives, při propagaci čtení skrze klasická díla, na které se už nestahuje žádný copyright.

Jeho příspěvky na Facebooku lákají k přečtení článků na jejich blogu nadpisy jako „Náctiletá dívka přiměla lstí přítele k sebevraždě“, „Muž z Británie umírá po nepovedené selfie“, „Batůžkář zažil tu nejhorší dovolenou, když ho domorodý kmen napadl s lejnem“ nebo „Trump vypadá ve srovnání s tímto italským politikem jako svatý“. Pokud jste to nepoznali, tak tyto clickbait – pardon litbait – názvy odkazovaly na díla Obraz Doriana Greye od Oscara Wilda, Romeo a Julie od Williama Shakespeara, Gulliverovy cesty od Jonathana Swifta a Machiavelliho Vladaře.



Kampaň byla spuštěna u loni v září. Každý z podobných titulků přitom vedl na článek, kde byla díla v celého rozsahu. Pochybujeme, že by sebelepší titulek přikoval čtenáře k obrazovce třeba na 6 hodin, aby si text dočetli do konce. I tak se ale jednalo o úspěšné připomenutí krás literatury. Návštěvnost blogu tvořená „litbaitovými“ příspěvky se zvýšila o neuvěřitelných 14 tisíc procent. O 150 % se pak navýšil engagement příspěvků přímo na Facebooku. 



Zdroj: DesignTaxi. The Wild Detectives


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: