Malované Air Maxy ožívají v nové kampani pro Nike Japan

10. 7. 2020 | Barbora Vičarová, Petr Michl
Nová kampaň japonské pobočky Nike přichází s netradiční kampaní. Speciální magazín ve formě omalovánek vám umožní navrhnout si vlastní design tenisek Air Max a díky augmentované realitě je následně nechává ožít ve 3D.

Model tenisek Air Max je pro Nike kultovním už od roku 1987, kdy byl představen první model této ikonické obuvi, navržený designérem Tinkerem Hatfieldem. Nyní se díky nové kampani Nike Japan mohou stát designéry sami zákazníci a to poměrně kreativní formou. V nové kampani, kterou pro značku připravila agentura AKQA, nabízí NIKE japonským zákazníkům důmyslný katalog. Ten totiž funguje zároveň jako omalovánka a díky mobilní aplikaci umí navržený model přivést k životu.

Uvedení modelu Air Max 2090 na japonský trh vyšlo bohužel do období koronavirové krize. Reklamní kampaň se proto snažila přijít se zajímavou aktivitou, která bude sdílena na sociálních sítích, ale zároveň ji lze provozovat z pohodlí domova. Pro své zákazníky tak vydala speciální magazín Create with Air Max”, který na 56 stránkách nabídl kromě zajímavé grafiky a produktových fotografií také příběhy umělců, designérů nebo influencerů, kteří stojí za některými modely. A součástí byly také omalovánky, ve kterých si pomocí pastelek nebo fixů můžete navrhnout a vybarvit svůj vlastní model.

Aby se však aktivita dostala také do digitálního prostředí, je součástí reklamní kampaně AR filtr, který vám umožní prohlédnout si svůj návrh ve 3D. Pokud se totiž na hotovou omalovánku podíváte skrze svůj mobilní telefon, nad papírem se začne vznášet 3D model navržené tenisky. Stategický ředitel agentury AKQA, Daniel Holleb, říká:

Kampaň zdůrazňuje kreativitu a designový proces, snažili jsme se napojit na mladé ženské publikum, které zajímají tenisky, móda a kultura. Kampaň nám umožnila spojit se s naší cílovou skupinou kulturně relevantní cestou, která dává smysl.”

Časopis je momentálně zdarma k dostání na japonských pobočkách Nike a kromě omalovánky obsahuje také rozhovory a příběhy designů, které vznikly pod taktovkou známých japonských jmen. Součástí kampaně je třeba fashion youtuberka Aoi Ihara, filmař Spikey John, hip-hopová skupina KandyTown nebo environmentální aktivisté ze skupiny No Plastic Japan. 

Kouzla s augmentovanou realitou

Využívat AR kreativně Nike umí, což ukázal už dřívější kampaní, která vznikla taktéž ve spolupráci s agenturou AKQA, tentokrát ovšem s pobočkou v São Paulu. V té jste se mohli skrze telefon podívat na oblohu a díky augmentované realitě plul nový model Air Max po obloze v podobě teniskového mraku. Po kliknutí na mrak se vám odemkl obsah vytvořený společně s kreativními celebritami Brazílie, jako jsou třeba populární hudebník Djonga nebo zpěvačka McSofia.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: