Marketing - malíř vzdušných zámků?

3. 6. 2011 | KuL
Pokud by byl marketing umělcem, nebyl by ani dirigentem, režisérem nebo sochařem, spíše by se stal malířem(vzdušných zámků) nebo vypravěčem.

Ve středu 1. 6. proběhlo v hotelu Barceló již 4. formální setkání Marketingového institutu. Jeho tématem byl stav marketingu v České republice. Průběh celého večera se odvíjel od výsledků výzkumu, který provedla agentura Millward Brown.

V úvodu setkání Nikola Hořejš z Millward Brown představil provedený výzkum a provedl přítomné všemi jeho zákoutími. Zmínil, že na počátku výzkumu stála mnohá klišé, která o marketingu často slýcháme nebo sami používáme: „Marketing u nás nikdo neumí“, „Všem chybí lidi na nová média“, „Marketing se nedá naučit ve škole“ atd.

Výzkumníci z Millward Brown se rozhodli, že se pokusí vypátrat, zda tato klišé odpovídají skutečnému stav marketingu v Čechách. Nejprve provedli hloubkové rozhovory s 10 vrcholovými marketéry (např. z oblasti telekomunikací, farmaceutického průmyslu a dalších). Získaná data poté nechali otestovat online na 227 pracovnících z marketingu.

Jaké výzkum přinesl výsledky?

Největšími překážkami pro české marketéry jsou nízké rozpočty na marketingové aktivity a malý vliv marketingového oddělení ve firmě. Marketéři v České republice sami sebe nevidí jako mocné, bojovné a snobské. Zajímavé byly odpovědi na otázku: Čím nebo kým by byl marketing, kdyby byl uměním? Pokud by byl marketing umělcem, nebyl by ani dirigentem, režisérem nebo sochařem, spíše by se stal malířem (vzdušných zámků) nebo vypravěčem.

Překvapivým a trochu nepojivým zjištěním je, že celých 25 % dotázaných pracovníků marketingu nezná možnosti vzdělávání ve svém oboru. A co podle marketérů chybí juniorům? Prý nemají přehled, kreativitu a schopnost analýzy. V panelové diskuzi se odborníci z maektingové praxe shodli, že s marketingem v Čechách to přece jen nevypadá zle.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.