Marketingové aktivity cílí na loajalitu zákazníků

6. 9. 2012 | BeDa
Společnosti chtějí věrné zákazníky. Oslovují je přes sociální sítě, chytré telefony a snaží se zaujmout svým sociálním přístupem.

Budování loajality zákazníků je jeden z nejdůležitějších úkolů pro marketing - nyní i v následujících letech, tvrdí to alespoň ve svém článku pro server AdAge Adam Broitman. Základ věrnostního marketingu se od dob svého vzniku nezměnil. V jeho centru stojí pravidelný spokojený zákazník, který je motivován k tomu, aby šířil dobré jméno firmy i mezi svými přáteli.
A jak se dají věrní zákazníci získat?

Sociální sítě nejsou jen o fotkách koťátek, pomáhejte zákazníkům
Na sociálních sítích musí být společnosti aktivní a hlavně pro svoje zákazníky plně k dispozici. Podle výzkumu společnosti American Express navštívil každý pátý Američan stránky společnosti na sociálních sítích kvůli zákazníckému servisu. Facebook už nemůže sloužit firmám jen jako propagační kanál, ale přibyla mu funkce i servisního kanálu. Lidé požadují rychlé a přesné informace, nestačí jim pouhé přesměrování na zákaznickou linku.

 

Vyřešením problému nebo dobrou radou si u zákazníka skutečně budujete loajalitu. Pouhé „honění lajků“ s tím má pramálo společného. Málokterá společnost má svůj byznys založený na publikování vtipných fotek a gratulování k vítězství národních týmů v populárních sportech. Ač se engagement rate příspěvky spojenými s vaším podnikáním pravděpodobně tolik nezvýší, v celkovém kontextu má větší smysl než internetové memy.

 

Využijte sílu chytrých telefonů
Chytrá zařízení mohou fungovat ve prospěch společností, ale mohou fungovat i proti ní. Při nakupování mohou zákazníci díky přístupu na internet snadno porovnávat ceny u konkurence. Proto je důležité, aby se firmy snažily zákazníky přes technologie lépe oslovovat. Vhodné je mít mobilní web, který se zaměřuje na jádro vašeho byznysu.

Vyšší úrovní jsou speciální mobilní aplikace.Ty jsou čím dál více využívané luxusními značkami. Což je logické už v tom smyslu, že cena zboží v honosných buticích je opodstatněná vizáží obchodů a servisem v nich. Zážitek z nakupování je tak potřebné převést i do online světa.
Podle Luxury Institute, zákazníci luxusních značek očekávají od mobilních aplikací především věrnostní programy, přednostní přístup ke slevám a péči profesionálů, kteří jim pomohou s výběrem.

 

Existuje také řada technických prostředků, které zjistí, kdo je pravidelným zákazníkem. Gamifikace nakupování je populární trend, se kterým společnostem pomáhá například geolokační služba Foursquare. Firmy mohou v rámci této služby například využít pro oslovení věrných zákazníků nástroj local updates.

 

Nejdůležitější je láska ke značce
Pro výchovu věrných zákazníků je zásadní vybudování dlouhodobého vztahu. Ten sahá ale dál než je pouhé lajkování. Lajkem to sice může všechno začít, ale také jím může i skončit. Přetavit lajk na hlubší vztah lze například tím, že firma zdůrazní svůj přínos pro společnost.

 

Výrobce a prodejce brýlí Warby Parker za každé zakoupené brýle daruje jedny lidem, kteří si je nemohou dovolit. Podobný efekt může pro některé lidi mít i označení bio nebo země původu.

A jaké jsou vaše recepty na věrné zákazníky?


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: