Masarykova univerzita v Brně vyzývá budoucí vysokoškoláky: #followmasaryk

20. 1. 2017 | Petr Michl
Znáte Masaryka? My mu dáváme follow.

 

Nastal čas, kdy vysoké školy připomínají středoškolákům, že je čas si vybrat svou alma mater s tím, že je nejlepší ta jejich. Do boje letos vytáhla Masarykova univerzita v Brně a nebála se k němu přizvat přímo svého tatíčka. Ke studiu láká mladé lidi sám první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk – a to zcela netradičně prostřednictvím facebookových statusů, hashtagů, pohyblivých gifů nebo krátkých videí. Hlavní heslo je jednoduché: následuj Masaryka, tedy v řeči sociálních sítí: #followmasaryk.

Lákala nás představa, že uděláme z Masaryka někoho současného a hravou formou ho konfrontovat s dnešní generací. Ostatně, kdy jindy jej znovu připomenout, než ve chvíli, kdy se blíží sté výročí založení československé republiky. A zároveň, kdo jiný by měl Masarykův fenomén připomínat a dmýchat, když ne Masarykova univerzita s desetitisíci studenty,“ říká Michal Rožek, new business developer agentury AETNA, která stojí za kreativním konceptem kampaně.

Na stránkách followmasaryk.cz lidé mohou najít stále se rozšiřující řadu memů. A musíme uznat, že nás baví nejen obrázky, ale i GIFy, které v různém řazení v dlaždicové struktuře na stánkách nabízejí několik možností výkladu.

Původně jsme chtěli z Masaryka udělat novodobého fenomenálního Youtubera, ale museli bychom složitě hledat herce nebo způsob, jak to celé odehrát bez protagonisty. Hrozilo by přitom, že celý koncept znevážíme a lidé jej budou vnímat spíše jako recesi. To ale naším cílem určitě není. Naopak, chceme být maximálně důstojní a připomenout současným studentům i potenciálním zájemcům o studium na univerzitě, že právě oni dnes svými studijními a vědeckými výsledky, stejně jako životními postoji, následují a šíří hodnoty Masarykovy univerzity, jejíž symbolem je právě Tomás Garrigue Masaryk. Samozřejmě přitom využíváme jazyk a nástroje, jež jsou cílové skupině nejbližší,“ doplňuje Michal Rožek.

Různé gify, memy, emotikony, citáty a krátká videa dávají potravu kampani i v sociálních médiích. Skvělé je ovšem to, že stránka jako jejich stále se rozrůstající skladiště nabývá postupně na hodnotě.


V minulých letech jsme viděli řadu neúspěšných a několik úspěšných pokusů o virál vysokých škol, které měly nalákat na microsite s možností podání přihlášky ke studiu. Nejvyšší přidanou hodnotu této kampaně poté spatřujeme v tom, že lidé mají na microsite důvod přijít a opakovaně se vracet už jen díky zábavnému obsahu, který se navíc plně vztahuje k Univerzitě. Ani k doscrollování k podání přihlášky není tak daleko, i když studium nabídky všech oborů v klasickém informačním systému MUNI už rozhodně tak cool nevypadá. To už ale může být součást testu inteligenční kompatibility se studiem. Masaryk pro rok 2017 nás jinak rozhodně zaujal a dáváme mu follow.

 

Kam dál?

Podívejte se na analýzu přínosu virálů lákajících ke studiu vysokých škol v článku Chceš to prožít? Aneb diskutabilní přínos virálních videí při propagaci vysokých škol.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.