Mastercard nově poznáte i po zvuku, vytvořil si zvukovou identitu

12. 2. 2019 | Milada Zemanová
Společnost Mastercard posouvá svůj branding na novou úroveň. Nově vybudovala komplexní systém zvuků, které zákazníci uslyší, kdykoliv budou v kontaktu s Mastercard. A to ve fyzickém, digitálním i zvukovém světě.

Je to teprve měsíc od představení nového loga společnosti Mastercard a už tu máme další novinku. Mastercard chce i dále rozšiřovat identitu své značky a tentokrát se zaměřila na rozpoznatelnost pomocí sluchu. Představila svou zvukovou identitu, která má zákazníkům pomoci rozpoznat zmíněnou značku. Součástí identity je řada zvuků, které zákazníci uslyší například při nákupu pomocí kreditní karty Mastercard nebo v televizních reklamách.

Na znělce pracovala řada agentur, umělců i hudebníků, mezi nimi například Mike Shinoda ze skupiny Linkin Park. Mastercard ovšem nezapomíná, že jeho znělku uslyší lidé v různých částech světa a napříč generacemi. Vznikla tak například verze hravá, filmová a operní a také verze pro různé části světa.

Raja Rajamannar, ředitel pro marketing a komunikaci společnosti Mastercard, uvedl, že stejně jako nyní lidé po celém světě rozpoznají ikonický červený a žlutý kruh jako logo jejich společnosti, tak by nyní měli rozpoznat i unikátní zvuk, který se s touto značkou bude pojit.

Ukázku nové zvukové identity si můžete poslechnout níže:

Kdykoliv přijdou lidé do kontaktu s Mastercard, a to ve fyzickém, digitálním nebo hudebním prostředí, měli by slyšet znělku, která jim dodá pocit sounáležitosti.

Takto se hudební identita projeví například při platbě kartou:

A takto zní například hudba pro zákazníky v Bogotě:

Budoucnost zvukového brandingu

Mastercard není první, kdo vytvořil svou vlastní zvukovou stopu. V loňském roce svůj zvukový brand například představila společnost Visa.

Raja Rajamannar k tomuto kroku dále doplnil:

„Svět kolem nás se mění neuvěřitelně rychle, což ovlivňuje i to, jak se spotřebitelé zapojují do dění kolem sebe, a to zahrnuje i značky. Příkladem je vzestup zvuku v našich životech. Stovky milionů lidí už používají inteligentní reproduktory a samotné nakupování pomocí hlasu by mělo do roku 2022 dosáhnout hodnoty 40 miliard dolarů."

Mastercard nejprve pracovala s širokou skupinou lidí kvůli inspiraci a následně se její inhouse firma StoryLab pustila do práce na zvukové identitě. Po dokončení prací firma vydala svou úplně první Audio News Update, tedy zvukovou tiskovou zprávu.

Zdroje: Mastercard, Adweek

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.