Mastercard obchodník roku: Růžový slon zvítězil v kategorii Inovace roku – lidskost v obchodě

6. 4. 2022 | redakce
O vítězi v kategorii Mastercard Inovace roku – lidskost v obchodě rozhodli svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. O vítězství se utkali skupina COOP, Notino a Růžový slon. Vítězem se stala společnost Růžový slon.



Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Inovace roku – lidskost v obchodě je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionálů z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie pak pomocí hlasování rozhodli účastníci konference Retail Summit po zhlédnutí prezentací nominovaných. Nejvíce hlasů získala společnost Růžový slon.

„Mastercard Obchodník roku mapuje český maloobchod již devatenáct let. Jednou z nejvýraznějších změn, která se během té doby udála, je skutečnost, že hlavní odlišující faktor jednotlivých obchodníků již není jen cena. Nyní zdravému konkurenčnímu boji dominují inovace a technologické změny podporující lepší zákaznický zážitek, ale i důraz na rozvoj personálu, který umí poradit a ochotně pomoci. Důležitá je také podpora trendů budoucnosti směřující k větší udržitelnosti a aktivity podporující komunitu, v níž obchodník podniká. Na to jsme chtěli upozornit ve spolupráci s odbornou porotu, která o nominacích v kategorii Inovace roku – lidskost v obchodě rozhodovala,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Vítězem této kategorie se stal sexshop Růžový slon.

Růžový slon


Zdroj: Růžový slon

Pandemická doba přinesla nárůst poptávky po uspokojení nejrůznějších lidských potřeb realizovatelných i v lockdownu. Růžový slon dokázal tuto příležitost uchopit a stal se opravdovým leaderem v oblasti prodeje erotických pomůcek, o čemž svědčí přes 30 tisíc nadšeně sdílených uživatelských recenzí. Pozitivním bezprostředním přístupem personálu jak na kamenné prodejně, tak i v online poradenství či při sdílení dvoutisícovky vlastních videí přináší „Sloní parta“ maximální lidskost do prodeje erotického sortimentu. S pochopením, diskrétností i s nabídkou lákavé 13. komnaty.

 

Dalšími finalisty v kategorii Mastercard Inovace roku – lidskost v obchodě byli:

 

Skupina COOP


Zdroj: COOP

Dlouhodobou misí COOP je udržení obchodní obslužnosti a kvality života velké části populace na venkově. COOP operuje mnohdy v malých obcích, kde je prodejna jedinou možností, jak si senioři mohou nakoupit potraviny, ale na druhu stranu se musí vypořádat i s potřebami mladších zákazníků. Aby mohl COOP udržet obchody na venkově a zatraktivnit je pro tak různorodé zákaznické skupiny, nastartoval v posledním období obrovské změny. Na jednu stranu využil těch nejmodernějších technologií, v minulém roce navýšil počet obchodů spojených s e-shopem na 700 a připravil k otevření plně samoobslužnou, v režimu 7/24 fungující prodejnu bez stálé přítomnosti personálu. Na druhou stranu systematicky přebudovává a během roku otevřel několik prodejen spojených s komunitními centry/kavárnami, které slouží jako prostor pro setkávání.

 

Notino

Notino je pro zákazníky skutečným partnerem, který maximálně ulehčí celou zákaznickou zkušenost: od výběru produktu, inspirace, pomoci a asistence, samotného nákupu až po doručení nebo vrácení. V nelehké pandemické době si Notino e-shop dal za cíl maximálně personifikovat své služby a přinášet zážitky, které zákazníkům co nejlépe nahradí návštěvu kamenných prodejen. Notino vyvinulo řadu inovativních technologií, jako je například virtuální zrcadlo nebo fragrance finder, se kterými mohou zákazníci vybírat produkty z pohodlí svého domova. Zavedlo i zcela nové služby typu discovery boxy a Try It First, které lidem umožní sortiment reálně vyzkoušet, než se rozhodnou jej zakoupit. V loňském roce Notino otevřelo v Brně zážitkovou prodejnu, kde personál lidem pomáhá nejen s výběrem, ale i třeba s diagnostikou pleti nebo vlasů.

 

Kompletní přehled vítězů všech kategorií ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 naleznete zde.

Štítky dokumentu: Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: