MD vyzvalo neznámé vlastníky billboardů k odstranění nedostatků

17. 3. 2011 | ČTK
Ministerstvo dopravy (MD) dnes vyzvalo neznámé vlastníky 27 billboardů lemující dálnici D1, aby se do deseti dnů k vlastnictví přihlásili a odstranili zjištěné technické nedostatky. Seznam billboardů, které nesplňují zákonné podmínky pro provozování reklamního zařízení, sestavilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po loňské kontrole.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Ministerstvo dopravy (MD) dnes vyzvalo neznámé vlastníky 27 billboardů lemující dálnici D1, aby se do deseti dnů k vlastnictví přihlásili a odstranili zjištěné technické nedostatky. Seznam billboardů, které nesplňují zákonné podmínky pro provozování reklamního zařízení, sestavilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po loňské kontrole.

Kromě toho, že na těchto billboardech není uveden jejich provozovatel, většina jich nesplňuje technické a bezpečností podmínky. MD uvedlo, že pokud vlastník billboardu nedostatky neodstraní, je povinen jej v téže lhůtě zlikvidovat. Pokud tak neučiní, má ŘSD za úkol reklamní poutač do 15 dnů zakrýt a následně na náklady vlastníka zajistit jeho odstranění a likvidaci.

ŘSD loni v listopadu oznámilo plán na odstranění 440 poutačů, tedy zhruba pětiny ze všech reklamních ploch, do konce prvního čtvrtletí letošního roku. Zcela zmizet mají reklamní billboardy od českých dálnic a rychlostních silnic do několika let.

ŘSD mělo v loňském listopadu uzavřeno k billboardům 21 smluv s osmi společnostmi, nejzazším termínem vypršení u jedné ze smluv je rok 2019. ŘSD se bude podle své mluvčí Martiny Vápeníkové snažit všechny vztahy ukončit dříve, než určuje smlouva.

ŘSD provádí audit všech smluv i fyzickou kontrolu stojanů od loňského září. První část kontroly je zaměřená hlavně na dodržení bezpečnostních a technických norem. Ve druhé etapě se audit zaměří na silnice první třídy; i odsud by měly plakáty zmizet.

Proti billboardům u českých silnic dlouhodobě bojovalo občanské sdružení Acta Non Verba. Billboardy kolem dálnic dlouhodobě kritizují i dopravní odborníci. Josef Mikulík z Centra dopravního výzkumu nedávno odhadl počet mrtvých po srážce s konstrukcí plakátovací plochy na deset ročně. Billboardy kolem českých dálnic podle něj nemají ve vyspělých zemích obdoby.

Po odstranění billboardů by nejbližší reklamní plakát neměl být dálnici blíž než 200 metrů. Výnosy státu z plakátů ŘSD nezveřejnilo. Acta Non Verba uvádí roční příjem státu z jednoho billboardu 20.000 korun, příjem majitelů plochy je prý 220.000 korun.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.