Mealio.cz chce spojit české gastro pod jednou 'online střechou'. K projektu se přidávají i Storyous a Dotykačka

7. 4. 2020 | Petr Michl
Gastrotéka Mealio.cz má ambice stát se Heurékou pro objednání jídla z restaurace. Od spuštění v pátek se spojila s vyhledávači Kdesenajim.cz a Vyzvednisi.cz a přináší možnost pomoci opravdu všem restauracím v České republice. K donášce přibylo i vyzvednutí přímo v podniku.

Jídla se vozí z restaurací do domácností už dlouhou dobu a pěkných pár let se to netýká jenom pizz. S českou karanténou spojenou s uzavřením restauračních zařízení se ale přechod do online světa rapidně zintenzivňujě. Nová platforma Mealio.cz se rozhodla zastřešit donáškové služby z restaurací, bister a kaváren. Zapojit podniky, které dosud s rozvozem neměly zkušenosti. V neposlední řadě chce také kampaní #domajez podpořit zavřené podniky a zdůraznit, že nyní je zodpovědnější se najíst doma.

Pandemie koronaviru zasáhla českou gastronomii ve velkém a podniky se často ocitají v existenční krizi. I z toho důvodu urychlil technologický start-up TRIFFT spuštění nového webu Mealio.cz, který kampaní #domajez startuje platformu slučující všechny aktuální informace o donáškách z  Wolt, DameJídlo, UberEats či Vyzvednisi.

Heureka pro rozvoz a objednávku jídla

Jednotlivé podniky mají v rámci Mealia tzv. „karty“ prozrazující, přes které služby je jejich roznáška dostupná. Uživatel je po výběru podniku přesměrován na konkrétní platformu, jako jsou Dáme Jídlo, Uber Eats, Wolt a pak také těch ponidků, co si dokážou zařídit rozvoz samy. Služba je slovy jejích autorů jakousi Heurekou pro rozvoz jídla. Zapojení do projektu je v tuto chvíli bezplatné.

 „V důsledku nákazy COVID-19 je většina podniků odkázána pouze na donášku, ale mnoho z nich neví, jak s tím začít. My jsme samozřejmě nadšení z toho, kolik firem se do podpory české gastronomie zapojilo. Naším cílem bylo spojit všechny pod jednu střechu, a tím umožnit lidem najíst se bezpečně a zodpovědně z pohodlí domova. Přesně proto začínáme s kampaní #domajez. Mealio je jednoduchý, ucelený a uživatelsky přívětivý vyhledávač. Lidé naleznou všechny nabídky na jednom místě. Ušetří čas, zároveň pomohou a ještě se dobře nají. Vlastně taková gastro-heuréka,“ popsal základní ideu projektu Jakub Minks, CEO TRIFFT.

Přidanou hodnotou je možnost zapojení i těch podniků, které dosud žádnou ze zavedených platforem nevyužívají a svět online gastronomie je pro ně novinkou.

„Pořád zůstává mnoho podniků, které jsou sice otevřené, ale neví, jak v současné době svůj potenciál naplno využít a být vidět. Těm chceme podat pomocnou ruku. Otevíráme možnost i podnikům mimo velká města, která jsou dnes donáškovými platformami dobře pokryta. My je podpoříme ve stejném rozsahu. Nejsme konkurencí, chceme pomoci všem bez rozdílu,“ přidal Jakub Minks.

Kromě dobrého pocitu budou lidé za objednávky brzy i věcně odměněni.

„Právě možnost vyhrát je zajímavým prvkem celého projektu. Lidé budou za objednávku odměněni a kromě dobrého pocitu, že zůstali doma a podpořili oblíbené podniky, tak budou moci na oplátku něco získat zpět. Ceny už přislíbilo mnoho zajímavých partnerů. Pevně věřím, že soutěžní mód budeme moci spustit během několika dní,“ dodal Minks.

Noví partneři ze Storyous a Dotykačky

Mealio bylo spuštěno v pátek a výrazně navýšilo počet zalistovaných subjektů. K dalšímu růstu napomůže integrace podniků již registrovaných ve službách s podobným cílem: Kdesenajim.cz od Storyous a Vyzvednisi.cz od Dotykačky.

Jakub Minks, k tomu dodává:

 „... Podniky byly rády, že se mohou v naší gastrotéce objevit, ale především z menších měst jasně znělo, že kapacitně rozvoz prostě nezajistí. No a přirozený partner byl na světě. Kluci ze Storyous a Dotykačky pro nás byli inspirací a motivací pro urychlení spuštění. Takže jsme si v pátek napsali, zavolali, o víkendu na tom leželi a jsem nesmírně rád, že do toho s námi jdou.“ 

Doposud totiž webový katalog pod jednu střechu dával informace pouze o známých rozvozech nebo restauracích, které jsou schopny si ho zajistit samy. Nová spolupráce otevírá další možnosti.

„Náš projekt samozřejmě stále běží, přidáváme další podniky, ale myšlenka jednotné střechy se nám líbí. Pochopili jsme, že Mealio.cz není konkurence a jako průkopníci pomoci podnikům v online světě rádi přidáme našich 1 600 podniků a klukům pomůžeme. Současná situace jasně ukazuje, že i restaurace se budou muset více přesouvat do online světa a kdo jiný a jindy by jim měl pomoci, než my a právě teď,“ uvedl Igor Třeslín, CEO Storyous, které před dvěma týdny spustilo web Kdesenajim.cz.

Data se rozhodl poskytnout i další hráč na poli technologických řešení, společnost Dotyčka, která stojí za projektem Vyzvednisi.cz.

Dle ředitele Dotykačky, PetraMenclíka, je klíčové, že se objeví i možnost vyzvednutí jídla přímo v podniku. „Mnoho z nich totiž opravdu nemá kapacitu na rozvoz. Tím jsou možnosti kompletní a můžeme společně pracovat na podpoře české gastronomie,“ vysvětluje.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.