Media Bohemia dokončuje fúzi, pohltí 19 regionálních rádií

18. 6. 2010 | ČTK
Skupina Media Bohemia dokončuje rozsáhlou vnitřní fúzi, jejímž výsledkem bude splynutí 19 dceřiných společností, které provozují regionální rádia, s mateřskou firmou. Souhlas k tomu již v lednu udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), informuje dnešní E15.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Skupina Media Bohemia dokončuje rozsáhlou vnitřní fúzi, jejímž výsledkem bude splynutí 19 dceřiných společností, které provozují regionální rádia, s mateřskou firmou. Souhlas k tomu již v lednu udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), informuje dnešní E15.
Předseda představenstva skupiny Media Bohemia Daniel Sedláček očekává, že ukončení fúze a zápis do obchodního rejstříku bude k 1. září nebo 1. říjnu, kdy by zároveň zanikly firmy jako Radio Faktor, Radio Metuje, Radio Dragon a North Music. Tedy subjekty, ve kterých Media Bohemia získala stoprocentní podíl a ze kterých postupně budovala rozhlasové impérium. Souhrnná pořizovací cena těchto firem byla podle výroční zprávy za rok 2008 skoro 180 milionů korun, píše deník.
Kromě stoprocentních dcer drží Media Bohemia další podíly ve firmách AZ Rádio, M+M, V plus P nebo Rádio Tep, které rovněž provozují menší stanice. "Vztah k těmto společnostem se nemění. Fúze rovněž nebude mít vliv na způsob prodeje reklamy," doplnil Sedláček.
Podle obchodního rejstříku skupinu Media Bohemia se základním kapitálem 218 milionů korun vlastní kyperská společnost Media Bohemia Holdings. Ta má podle všeho krýt české majitele, píše E15. Konsolidovaný obrat skupiny se pohybuje okolo 1,2 miliardy korun. Zisk samotné Media Bohemia za rok 2008 činil 15 milionů korun, celkem má firma podíl v 26 rádiích.
Její mediální zastupitelství Media Marketing Services (MMS) má v portfoliu 54 rozhlasových stanic, kromě vlastních ještě rádia Kiss, Country Radio nebo rádio Beat. Podle výzkumu poslechovosti Radioprojekt za poslední loňské a první letošní čtvrtletí síť MMS držela 37 procent rozhlasového trhu, konkurenční RRM (stanice Lagardre Active, Rádio Impuls a další) pak měla 38,4 procenta trhu, píše E15.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.