Medojed kapský – adept na social media manažera minulého roku

19. 3. 2014 | Petr Michl
Kdyby uměl mluvit, je to druhý Zdeněk Kubík. Medojed kapský ze ZOO v Johannesburgu se stal i tak jedním z nejznámějších social media manažerů loňského roku.

Účty na sociálních médiích jsou dnes povinností i pro zoologické zahrady. A téměř všechny z nich využívají fotografií roztomilých zvířat, které mají fanouškům a followerům připomenout, koho mohou v zahradě potkat. O úroveň výše posunula tento přístup ZOO v jihoafrickém Johannesburgu. Social media manažerem udělala přímo jednoho z „chovanců", konkrétně medojeda kapského (honey badger)zvíře známé svým nedostatkem pudu sebezáchovy. Medojed je dokonce uveden v Guinnessově knize rekordů jako nejvíce nebojácné zvíře. Je do značné míry imunní proti jedům, takže loví i zmije útočné, a byly zaznamenány i případy, kdy si dovolil na lvy. Zkrátka je to „hajzlík" s tuhou kůží, ostrými drápy a zuby, který se ničeho nebojí - na social media manažera dost dobrá kvalifikace.



Celá kampaň nicméně nebyla jen o tom, že někdo bude za medojeda spravovat účet na Twitteru. Účelem bylo, aby nový social media manažer ne jen šířil zprávy, ale sám se do nich i dostal. A toho se docílilo i tím, že byl sám strůjcem zpráv. V jeho výběhu bylo instalováno povícero senzorů, které rozesílaly automatické tweety, když vstoupil do určitých míst. Výše zobrazený náhled videa s jeho značením pařezu patří přesně do této kategorie. Podobně byly pořizované i automatické „selfies".

Účet získal extrémně rychle popularitu. Mimo jiné i díky tomu, že tweety  nebyly jen „zvířecí", ale využívaly kontext pop kultury a memů. Když bylo pojmenované nově narozené zvíře Ryan, byl tweet doplněn o hashtag #ryangosling, podobě si medojed vyskakoval i na Justin Biebera a další celebrity, od kterých by i jeden retweet znamenal obrovské zvýšení báze followerů.

První tweetující medojed byl rozhodně atraktivním tématem pro média, zpráva o něm se tak rozkřikla prakticky do celého světa. Ač byla cena kampaně pod 1 tisíc dolarů, odhad ceny zdarma získaného globálního mediální prostoru, který byl medojedovi poskytnut, se rovnal 15 milionům dolarů.

Ano, tyto statistiky pracují s ceníkovými cenami, jsou vždy zavádějící a neodpovídají o splnění cílů kampaně. Růst nicméně zaznamenaly i relevantní metriky. Návštěvnost se v roce 2013 zvýšila meziročně o 4,5 % a počet návštěvníků speciální akcích v ZOO pak narostl dokonce o 48 %.

Jaké z toho plyne poučení?  Pokud hledáte skutečně odolného social media manažera, nedívejte se na jeho školy a počet absolvovaných kurzů, možná potřebujete jen někoho s pořádně ostrými drápy.

Zdroj: AOTW, Time

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.