Nativní reklamy dobývají online svět

19. 3. 2014 | Bednářová Daniela
V rámci rozpočtů na sociální média s nativními reklamami počítá stále více společností.

Nativní reklamy lze definovat z různých hledisek. Obecným vymezením může být to, že se snaží splynout s okolním prostředím a dostává do povědomí uživatelů trochu oklikou.

V rámci sociálních médií se jedná o reklamy, které jsou včleněny do streamu příspěvků. Snaží se vystupovat podobně jako příspěvky přátel a rodiny, tedy dodržují i stejnou grafickou úpravu. Na Facebooku jsou to takové příspěvky, kde najdete i obrázky uživatelů. Jen pod příspěvkem je malým písmem dopsáno „Sponzorováno“.

Na Facebooku se jedná o sponzorované příběhy na Twitteru o Promoted Tweets. Profesionální síť LinkedIn se přidala k trendu letos v červnu s Promoted Updates. Facebook už několikrát oznámil konec sponzorovaných příběhů, ale reklamní formáty, které mají být jeho alternativou také nepostrádají sociální kontext.

BI Intelligence na nativní reklamu zaměřila jeden ze svých výzkumů a ptala se na budoucnost tohoto reklamního formátu významných činitelů v této oblasti – zadavatelů reklamy, investorů, expertů na sociální média a zástupců sociálních médií jako je například Pinterest.

Jak tedy nativní reklama ovlivňuje digitální reklamu jako takovou?

Nativní reklama má lepší výsledky než klasické reklamní formáty, jako jsou například bannery. Proklikovost nativních reklam v News Feedu na Facebooku je 49x účinnější než klasické umístění na pravé straně. Také cena za proklik je až o polovinu nižší.

I proto investice do této reklamy porostou. Podle průzkumu BI odhaduje, že do roku 2017 nativní reklama spolkne minimálně 40 % celkového rozpočtu na digitální reklamu.

Výhodou nativní reklamy je i to, že se s nimi pracuje totožně jako s příspěvky, není zde žádné odlišné zobrazování a jiná funkcionalita. Pro firmy, které stále více zaměřují pozornost na to, jak optimalizovat zobrazení svých stránek, produktů, sdělení na různých zařízeních je to nepopiratelný přínos. Obzvlášť cenné je to u mobilních telefonů, kde se na menší obrazovce primárně zobrazuje jen sled příspěvků.

Podle Business Intelligence se brzy nativní reklama stane nejefektivnější na obrázkových a video sociálních sítích jako Pinterest, Vine a Snapchat. Fotky jsou totiž nejsdílenější typ příspěvků. 43 % všech uživatelů Internetu v posledním měsíci v příspěvku použilo fotku.

Zdroj: Business Insider

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: