Měření emocí spotřebitelů přes webkameru

7. 3. 2012 | BD
Jak poznat na spotřebitelích, jestli se jim reklama líbila? Otázky už nejsou třeba.

Běžné techniky na zjištění reakcí na reklamu či jiné mediální obsahy jsou dotazníky nebo rozhovory. Ale data takto získaná od spotřebitelů nejsou vždy až tak spolehlivá. Výsledky totiž závisí na tom, jak si spotřebitelé reklamu i svoje reakce na ni pamatují. Ale zkoumání mimických výrazů v průběhu vysílání spotu tyto nedostatky eliminuje.

IBM ve spolupráci s Institutem Swiss LINK měří společně pomocí technologie nViso emoce spotřebitelů při sledování internetové reklamy a médií. Základem jejich přístupu je analýza mikrovýrazů ve tváři a pohybů očí. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky.

V rámci internetového průzkumu sledují jednotliví účastníci reklamy a jsou přitom monitorovaní webkamerou. Software nViso po vteřinách zaznamenává jejich okamžité reakce. Nasnímané reakce jsou následně anonymně seřazeny a vyhodnoceny ve vztahu k jedné ze sedmi základních emocí. Vyzkoušet si to můžete zde. Výsledky analýzy je pak možné porovnat s reakcemi na konkurenční kampaně nebo roztřídit podle demografických ukazatelů, jako je věk nebo pohlaví.

O tom, že lidé při dotazování (ač už třeba nezáměrně) lžou, nás už v minulosti přesvědčoval Martin Lindstrom ve své Nákupologii. Cestu, kterou si zvolil byl neuromarketing - snímky reakcí mozku z magnetické rezonance na reklamu nebo samotné produkty jsou ale v porovnání se zkoumáním mimiky více náročné - hlavně finančně.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.