Město Litoměřice má nový vizuální styl

26. 9. 2019 | Czechdesign
Eva Vopelková zvítězila v designérské soutěži na nový vizuální styl města Litoměřice, kterou měla na starosti organizace Czechdesign. Její návrh využívá dominanty města i ilustrace.



Czechdesign zveřejnil výsledky dvoukolové uzavřené designérské soutěže, v rámci níž hledalo historické město v Ústeckém kraji jednotnou vizuální identitu úplně poprvé. V minulosti Litoměřice ke komunikaci využívaly pouze heraldický symbol. 

Vítězka do značky města aplikovala dominantu Litoměřic budovu Kalich a doplnila ji vlnkou znázorňující řeku Labe. Samostatný Kalich s vlnkou zároveň zastupuje jako zjednodušená verze značku města. Pro vizuál zvolila písmo Urban Grotesk navržené Tomášem Brousilem a Suitcase Type Foundry.

Eva Vopelková vysvětluje svůj návrh vizuální identity:

Město Litoměřice je plné aktivních a vstřícných lidí. Záměrně nenavazuji na původní heraldický znak laděný do rudé barvy, se kterým bych se jako občan města dnes neztotožnila. Nový vizuální styl promlouvá kombinací barev modré a okrové. Inspirací jsou jak původní barvy města (žlutá s modrou), tak hradby s řekou.“

Nedílnou součástí nové vizuální identity jsou i ilustrace. Inspirací mi pro ně byly procházky městem, kdy si všímá člověk víc detailů a tvarů než města jako celku, doplňuje. 

Autorka navrhla i podobu komunikace městských organizací pomocí jednoduchých symbolů, které budou sloužit i jako navigační prvky v orientačním systému města.

Jsme rádi, že porota po dlouhé diskusi zvolila právě grafický návrh Evy Vopelkové. Tato mladá autorka dokázala velmi dobře vystihnout a charakterizovat Litoměřice, a to jak z hlediska ztvárnění architektonických dominant města, použitých linií, piktogramů, tak i volbou barevného provedení. Město Litoměřice si v rámci letošních oslav 800. výročí založení vyzkoušelo funkčnost grafického vizuálu navrženého speciálně pro toto výročí. Věříme, že obdobně úspěšný bude i nový grafický design, jehož prostřednictvím se Litoměřice budou v následujících letech prezentovat nejen směrem ke svým občanům, ale také k návštěvníkům,“ komentuje Eva Břeňová, vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu MěÚ a členka poroty soutěže.

Eva Vopelková


Litoměřická rodačka a grafička je absolventkou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Má zkušenosti s návrhy pro státní instituce i soukromé subjekty a naposledy upoutala pozornost vizuálem k oslavám 800 let Litoměřic, které probíhají v roce 2019. Aktuálně zakládá vlastní studio s názvem SVÉRÁZ.

Najdete ji i na Behance.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.