Meta vyvíjí etický rámec pro využívání virtuálních influencerů

19. 1. 2022 | Petr Michl
Personalizované videozprávy oslovující jednotlivé followery jménem, ambasadoři slavných značek, kteří vystupují jako prodejci v místních autosalonech, slavní sportovci působící jako tělocvikáři pro děti — to může být ta pozitivnější stránka využívání virtuálních influencerů. Tou negativní může být například matení uživatelů a deepfakes. Meta se nyní snaží vytyčit hranice toho, jak by v této oblasti mělo vypadat etické jednání.

 

První velkou „umělou influencerkou“ byla Lil Miquela, která se objevila na Instagramu již v roce 2016 a dnes má 3,1 milionu followerů. Roky aktivní je první digitální supermodelka Shudu a doplňují ji mnohé další postavy vyskládané z pixelů, nikoliv z masa a kostí. Dle společnosti Meta je v současnosti na jeho platformách na 200 virtuálních influencerů, 30 jich má na Instagramu dokonce ověřený účet. Zdá se, že je nejvyšší čas dát fungování umělých postav určité mantinely.

Společnost Meta uvedla, že se v současné době snaží nastavit hranice, které by neměli virtuální influenceři překročit. Důvodem je pochopitelně možnost jejich zneužití závadnými aktéry. Virtuální influenceři nejsou zase tak moc daleko od technologie deepfake. Rozdílem je zejména to, že nenapodobují obvykle žijící postavu, ale vytváří nový virtuální charakter.

Ne ovšem výlučně. Meta upozorňuje na schopnosti v Británii sídlícího startupu Synhtesia, jenž se specializuje právě na syntetická (umělá, pozn. red.) média využívající sílu AI. Jako ukázku uvádí 2 roky starou kampaň upozorňující na nebezpečí malárie, která rozmluvila Davida Beckhama v 9 jazycích.
 

Následující video pak ukazuje, jak se to podařilo.

Sdílejte tento článek:
Podobné články: