Mini is Not Normal

10. 9. 2013 | Petr Michl
Jak nechat zákazníky pocítit, že jsou výjimeční? Mini oslovuje konkrétní majitele svých vozů s pomocí digitálních billboardů přímo na silnici.

Opravdu poznat vašeho zákazníka a dát mu pocit, že je výjimečný. To platilo v podnikání vždycky. Tento princip tento rok dokonale zužitkovala Coca-Cola se svými etiketami se jmény a dokázala, že ho jde využít i u tak rychloobrátkového a anonymního zboží, jako je limonáda. Čím je zákazníků méně a zboží je exkluzivnější, stává se úkol oslovit zákazníky napřímo lehčí, ale i o to důležitější. Do prémiové kategorie rozhodně patří i vozy Mini patřící pod BMW. Tato značka je vyhlášená svou hravostí, která se projevuje i v marketingu. Tentokrát se rozhodla dát pocítit výjimečnost svým zákazníkům přímo na silnici. Vše bylo součástí aktuální kampaně „Not Normal" oslavující, že majitelé Mini mají ke svému vozu jiný vztah než ti s „obyčejným autem". Jsou zkrátka speciální, a proto si zaslouží i jiné zacházení od automobilky. Ta v Británii obsadila sekvenci na sebe navazujících digitálních billboardů u dopravní komunikace. U ní číhali i vycvičení pozorovatelé s tablety s připravenými scénáři oslovení.

Základem oslovení byla samozřejmě barva vozu. Při ranní směně znělo oslovení například: „Early start Mr. grey Mini driver?" Na následujících billboardech pak byla nabídnuta snídaně pro povzbuzení na účet „podniku", jen co řidič zastaví u nejbližších garážových dveří. Tam už čekali sličné asistenky a asistenti s dobrotou, při různých oslovení byl takto předán třeba muffin, ovocný koktejl, ale i samotné vozy byly hýčkány doplněním paliva nebo nablýskáním karosérie. Výsledkem byli samozřejmě nadšení majitelé vozů Mini posílení ve svém správném rozhodnutí připlatit si za výjimečnou značku, která se o své zákazníky také výjimečně stará.

Není se třeba tvářit, že bylo něco podobného použité poprvé. Marketéři Mini začali mluvit ke konkrétním zákazníkům v autě už v roce 2007. V rámci kampaně Motorby se mohli přihlásit do Motorby programu majitelé Mini v USA a podělit se o některé osobní informace, které pak byly použity v personalizovaných sděleních na digitálních billboardech zobrazených, když jeli na správné silnici v New Yorku, San Franciscu, Chicagu a Miami. Zpozorování bylo spojené s použitím RFID technologie na straně majitele automobilu a oslovení mohlo mít podobu vzkazů typu: „Hej Johne, skvělý den na to být právník." V rámci kampaně se ale poštěstila i úspěšná žádost o ruku.


Zdroj: TopSpeed.com

Na začátku článku jsme zmínili Coca-Colu a neodpustíme si zmínku i na jeho konci. V Izraeli jste nemuseli najít své jméno jen na láhvi limonády. S využitím aplikace, která nahlásila, když se její uživatel blížil na silnici k digitálnímu billboardu, se na něm objevilo to správné jméno v textu: „Enjoy Coca-Cola with...  Aplikace byla nejpopulárnější v izraelském app storu po celou dobu trvání kampaně a překonala hranici sta tisíc stažení.

Mimochodem se jednalo o práci agentury Gefen, o které jsme vás informovali nedávno v článku První využití 3D tisku v marketingu. Nechte si vytvořit vaše „mini já" pojednávající o jiné unikátní kampani Coca-Coly, která personalizaci dotáhla zase o něco dál.

 

Zdroje: www.topspeed.com, www.digiday.com, www.adweek.com, www.miniusa.com

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.