Mít „nos od sněhu“ bylo v USA v sedmdesátkách in. Odrážejí to i tehdejší reklamy

18. 9. 2015 | Kateřina Tauchenová
Chcete při šňupání kokainu vypadat stylově? Pořiďte si k tomu luxusní vybavení. Nevíte jaké? Mrkněte na některou z reklam otištěných ve společenských magazínech. I tak vypadala Amerika v 70. letech.

Na konci 70. let dosahoval americký trh s kokainem svého vrcholu. Drogový baron Pablo 'El Patron' Escobar na něm vydělával neskutečných 500 milionů dolarů týdně. Dát si lajnu bylo v některých kruzích stejně samozřejmé jako uvařit si ranní kávu. A protože se většinou jednalo o kruhy vyšší, vyžadovali uživatelé koksu nejen kvalitní materiál, ale také špičkové vybavení k jeho konzumaci.

A jak už to na trhu bývá, kde je poptávka, vytvoří se brzy i nabídka. Trh s vybavením pro konzumenty kokainu se tak rychle rozrostl. Současně se ale i zvýšila konkurence na něm, a tak firmy začaly své výrobky inzerovat. Docházelo tak k něčemu, co si v dnešní době nedokážeme ani představit – populární magazíny otiskovaly reklamy propagující luxusní doplňky a nástroje k užívání drog. Protože, když už se máte sjet, měli byste u toho vypadat stylově.

Tyto reklamy už byly dávno zapomenuty. Až do teď. Díky seriálu Narcos, který vypráví právě příběh drogového magnáta Pabla Escobara, přišlo toto téma znovu na přetřes. Fanoušci seriálu se totiž rozhodli vyhledat kontroverzní inzeráty a vrátit jim život.

Své objevy z magazínů vyšlých mezi lety 1976 a 1981 digitalizovali a zveřejnili na umělecko-kulturním serveru The World's Best Ever. Na nejlepší kousky z této unikátní sbírky se můžete podívat níže:

Reklamy v té době nepropagovaly pouze nádobíčko potřebné ke konzumaci kokainu. Inzerát níže vychvaluje Mannite Monoscenti, ve skutečnosti mannitol, cukerný alkohol, zde ve formě krystalického bílého prášku, používaný běžně ve farmaceutickém průmyslu, ale také k ředění dávek kokainu nebo heroinu.  Inzerát ujišťuje, že jde o zcela organický, italský produkt, který je 100 % bezpečný pro vás, vaše dítě i dámu".


Když šňupat kokain ve velkém stylu, tak jedině z podložky z pravé slonoviny. Reklama na toto vybavení láká jazykem prodejce prémiového zboží: „Když jste pracovali opravdu tvrdě a uspěli, občas si koupíte věc jen pro její krásu. Je to pro ty jedince, kteří dokážou ocenit krásu pro krásu samotnou, pro ně uvádí L. Bandel (sadu) Ivory Snow."  


Dnes v noci přináší studená fronta sníh na území většiny země. Předpokládané je lehké až těžké sněžení. Apelujeme na naše diváky, aby se na tuto studenou frontu vybavili kvalitními zrcadly od Easy Liner."


„Buďte milí ke svému nosu se Screenz, originální nerezovou kokainovou podložkou
!“


Pro uživatele z vyšších kruhů byla důležitá kvalita. Ta se ale u drogy pouhým okem pozná velice těžko. Na trhu tak byly i přístroje, kterými si uživatel mohl čistotu prášku snadno ověřit a poté prášek případných nečistot snadno zbavit. „Za méně, než je cena dvou gramů. Nikdy byste si nekoupili špatný gram znovu…představujeme höt böx.“


Ti, kteří šňupali kokain pravidelně delší dobu, začali mít dříve nebo později poškozenou nosní přepážku. Výrobci doplňků se tak snažili přijít na způsoby, jak těmto problémům předejít. „Dělejte to orálně s Gasparem, orálním či nosním aplikátorem sněhu. Při orální konzumaci se prášek dostane rychleji do plic a navíc vám nepoškodí citlivé membrány v nose.“


Řešení se našlo ale i pro ty, kteří raději zůstali u klasického šňupání. „Příliš mnoho dobrých věcí bolí. Ale naštěstí je tady řešení. Voda, která ochrání váš nos.“


Výrobci příslušenství mysleli i na to, jak zachovat drogu co nejdéle čerstvou. „Skleněná, plastová či kovová pouzdra rychle reagují na změnu teploty a váš prášek tak snadno a rychle ztrácí své účinky. My pro vás ale máme řešení! Dřevěné pouzdro vytvoří přirozené klima pro kokain, který tak bude vždy připraven k užití!“

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: