Módní přehlídky v digitálním světě

18. 9. 2014 | Irena Šovčíková
Přímé přenosy přehlídek, exkluzivní odhalení na Facebooku nebo nákup looků na mole v reálném čase a jedním kliknutím. To není sci-fi, ale současný módní marketing značek.

Módní přehlídky už nejsou jen pro hrstku vyvolených. Sociální sítě a svět internetu umožňují značkám představit své kolekce všem zaráz a globálně. Topshop a Burberry s tím mají své zkušenosti.

Stejně jako vše kolem nás podléhá móda a přehlídky trendu digitalizace a sociálních sítí. Například britská značka Topshop představila svou novou kolekci Unique pro jaro/léto 2015 nejen na londýnském týdnu módy, jak by se dalo předpokládat, ale taky na sociálních sítích a webu. Podle Topshopu se tak jedná o jejich doposud nejsociálnější módní přehlídku. Kromě hojného využití sociálních sítí a možností internetu totiž měli fanoušci značky na Facebooku drobnou výhodu - šest looků jim bylo totiž exkluzivně představeno ještě před začátkem přehlídky.

Módní přehlídky bývají sice zábavné, ale je složité se na ně dostat a mnohdy bývají daleko. Topshop ale přinesl svou přehlídku na London Fashion Week všem, v reálném čase a prostřednictvím internetu. Přímo na jejich webu probíhal živý streaming z mola. To by samo o sobě nebylo tolik unikátní. Sledující měli ale skvělou možnost koupit si přesně to, co zrovna modelky měly na sobě jedním kliknutím a v libovolných barvách. Přímo vedle videa se totiž ukazovaly kousky, které byly aktuálně k vidění. Móda je hodně o impulsivních chování a emocích. A zákaznice při online nabídce ke koupi přímo v průběhu přehlídky moc nerozmýšlí, jestli danou věc nutně potřebují nebo ne, ale prostě si ji ihned koupí.

Navíc měli diváci možnost velmi snadno sdílet svoje oblíbené looky na Facebook nebo komentovat přehlídku na Twitteru, všechno v jednom okně. A pokud se jim nelíbila podkladová hudba přehlídky, stačilo jednou kliknout a změnit ji. Takže i když seděli třeba několik tisíc kilometrů daleko, mělí celou přehlídku ve svých rukách. Přehlídku bylo možné sledovat i přes Twitter. Aby byla nová kolekce ještě sociálnější, zapojil Topshop do hry i Instagram, jak jinak. Za jeho obsah je zodpovědných pět známých Instagramerů, kteří dokumentují svůj pohled na kolekci Unique, ale taky přinášejí zákulisní pohledy z přehlídek.

Každý fanoušek, ať už je kdekoliv se navíc může vyfotit, přidat hashtag #topshopwindow a jeho fotka se zobrazí v londýnském obchodě Topshopu.

Topshop ale není úplně první, kdo představil sociální přehlídku v celé své kráse. Už v roce 2011 měli followeři Burberry na Twitteru v rámci Tweetwalk možnost vidět všechny modely pár momentů před tím než vyšly na přehlídkové molo. Celá přehlídka byla navíc stremovaná přímo na Facebook a homepage Youtube i další stránky, včetně unikátních sdílecích odkazů pro každého uživatele. Ať už tedy byl divák kdekoliv, měl ty nejžhavější informace a dokonalý přehled o tom, co se děje - přesně tak, jak kdyby seděl v první řadě.

Kam dál?

Stefan Siegel byl modelem pro módní značky Prada, Gucci či Calvin Klein, ale i investičním bankéřem v Merrill Lynch M&A v Londýně. Především ale vybudoval největší světovou platformu pro návrháře NOT JUST A LABEL (NJAL) a stal se jednou z nejdůležitějších postav nezávislé módy a fashion marketingu. Přečtěte si reportáž z jeho přednášky na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, včetně komentáře jediné české módní návrhářky prodávající na NOT JUST A LABEL, Petry Ptáčkové.

Zdroj: DigitalBuzzBlog, InsideFFM

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: