Musk zavádí další lákadlo pro předplatitele Twitter Blue. Jejich tweety můžou mít až 4000 znaků

9. 2. 2023 | Petr Michl
Bude z Twitteru blogovací platforma s možností vydávat články? To, co platí Twitteru 8 dolarů měsíčně, ho tak s limitem 4000 znaků na tweet mohou nově používat.

Twitter se snaží přilákat předplatitele služby Twitter Blue i překročením linie, která se dlouhá léta zdála svatá. Celých 12 let od svého startu si držel limit počtu 140 znaků na tweet, aby ho v roce 2018 zdvojnásobil na 280. I když se od té doby několikrát spekulovalo o dalším „povolení stavidel“, zaznívaly opakovaně argumenty o nutnosti zachování ducha platformy — omezení znaků, které nutí autory tweetů přemýšlet nad stručností textu. Nyní se ale zdá, že ty nyní padají.

Předplatitelé Twitter Blue můžou nově vytvářet tweety o délce až 4000 znaků.

Platí to od včerejška, dosud pouze pro předplatitele v USA. Tyto tweety zatím nejde uložit jako draft pro další úpravy před zveřejněním ani samotnou publikaci plánovat dopředu. Výhody jsou zřejmé. Předplatitelé Twitter Blue mají za 8 dolarů měsíčně z Twitteru de facto blogovací platformu. Twitter vyjmenovává poněkud samozřejmé benefity i pro ostatní uživatele zdarma:   

„Zatímco delší tweety mohou zveřejňovat pouze předplatitelé služby Blue, číst je může kdokoli, stejně jako na delší tweet odpovídat, retweetovat a citovat ho bez ohledu na to, zda jste předplatitelem služby Twitter Blue, nebo ne. Předplatitelé budou moci odpovídat a citovat až 4 000 znaků."

Dlouhé formáty na platformě přitom vzkvétají a denně přicházejí autoři s dlouhými „Twitter threads“, vlákny delšího textu děleného po 280 znacích. Jako ukázku přidáváme aktuální vlákno od reportéra ČT Andrease Papadopulose s vysvětlením příčin kontroverze na Ukrajině ohledně písně české skupiny Vesna, jež s ní chce uspět v Eurovizi.

Výhodou je to, že každý tweet psaný jako malý odstavec může být doplněný vizuálem a další uživatelé mohou reagovat specificky na něj. Otravné je ale často zmatení v tom, kde vlákno začíná. Autoři mu předchází číslováním každého tweetu, ale je zřejmé, že i pro ně by byla možnost publikování souvislejšího textu uživatelsky jednodušší.

Dle informací portálu The Information z půlky ledna tohoto roku měla služba Twitter Blue zatím cca 180 tisíc předplatitelů v USA a necelých 300 tisíc celosvětově. V porovnání s 250 tisíci měsíčně aktivními uživateli to je velmi málo a Twitter takovýto počet při značném odlivu inzerentů od doby, co řídí Twittter Elon Musk, finančně do černých čísel nedostane. Uvidíme tedy, jestli bude právě tato funkce takovým lákadlem, které počet předplatitelů výrazně navýší.

Ironií je, že krátce po oznámení novinky zažil Twitter výpadky svých funkcí. Velká část uživatelů ztratila možnou posílat soukromé zprávy i tweetovat. Výpadek byl ale jen dočasný.

 

Tip redakce


Zdroj: Twitter / Elon Musk 

Loni v prosinci zaznamenal Twitter pokles příjmů od inzerentů, který činil v meziročním srovnání zdrcujících 71 %. Elon Musk potřebuje výpadek nahradit. Touží po penězích soukromých i firemních uživatelů a přichází s řadou kroků, které by mu je mohly přinést. Přečtěte si souhrn těch zásadních v posledních 2 týdnech v článku Pokusy a přešlapy: Musk nadále zavádí v Twitteru rozporuplné změny.

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: