Na Golden Drum zazářil z českých prací Jágrláma i kampaň Touching Masterpieces

21. 10. 2018 | Petr Michl
„Hokejový Dalajlámo, přijměte naše pozvání do Mulbekhu. A naučte nás prosím hrát hokej. Mistře Jardo, jste tu vítán," tak zní pozvání z Himalájí adresované Jaromíru Jágrovi. I to přispělo ke zlatu v kategorii Film náležící Marku Partyšovi. Podívejte se na další ocenění českých prací, včetně zasloužených Grand Prix.

Kreativní festival Golden Drum je největší oborovou reklamní soutěží v středoevropském prostoru. V pátek oznámení vítězové dokazují, že se české reklamě letos skutečně daří. Ne tak překvapivě zabodovaly práce, které už získaly ocenění na Cannes Lions, ale dostalo se i na ty, co se blýskly zatím jen na lokálních soutěžích. Přímo Grand Prix Golden Drum náleží agenturám Geometry Global za kampaň Touching Masterpieces pro společnost NeuroDigital a Y&R za sérií printů pro magazín Reportér. Zlato oceňující řemeslné zpracování spotu Jágrláma náleží Marku Partyšovi jenž ho vytvořil pro organizaci Brontosauři v Himalájích.

Jágrláma z Tibetu

Hokej se může dostat na nečekaná místa, třeba do vesničky Mulbekh v Tibetu. Zde udělali z místních dětí hokejové nadšence Češi z organizace Brontosauři v Himálajích. Daná oblast se v zimě de facto uzavře na pět měsíců od světa, dospělí se v tu dobu hojně věnují alkoholu. České dobrovolníky napadlo, že děti by mohli mít lepší vzor. A jeden z chlapců si za něj vybral českou hokejovou ikonu Jaromíra Jágra. Spot zachycující celou situaci natočil Marek Partyš a za dílo kombinující to nejlepší z prvního dílu Rockyho s dokumentem z rozvojového světa mu náleží zlato v kategorii Craft. A pak, že se dělá skutečně dobré reklamní řemeslo jen v agenturách...

„Hokejový Dalajlámo, přijměte naše pozvání do Mulbekhu. A naučte nás prosím hrát hokej. Mistře Jardo, jste tu vítán. Můžete zůstat u nás ,“ říká matka nejzapálenějšího hokejisty v Himalájích. Jágr zatím nepřijal a zmíněná naděje přestala kvůli tréninku pomáhat otci s dobytkem, přesto to dle názoru nás i poroty Golden Drum stálo za to.

Grand Prix za zpochybnění

Agentura Y&R Prague se ve svých třech grafických vizuálech pro měsíčník Reportér zaměřovala na problematiku Blízkého Východu, neonacismu a války. Ve všech situacích šli čtenáři Reportéra proti proudu. Celé sérii náleží Grand Prix v kategorii Print, vizuál Questioning Neo-nazism vyhrál v kategorii Craft navíc zlato.



Další dva vizuály Questioning Radicalism a Questioning War mají stříbro. 

Dotknout se mistrovských děl

Nejúspěšnějším českým projektem je Touching Masterpieces připravený agenturou Geometry Global Prague, má totiž dvě Grand Prix v kategoriích Digital & Mobile a Craft, navíc mu patří i stříbro v kategorii Innovative. Kampaň ukázala technologické schopnosti společnosti NeuroDigital. Díky virtuální realitě si mohli na jaře tohoto roku zrakově postižení doslova osahat vybrané světoznámé sochy na výstavě  Touching Masterpieces v Praze. Staroegyptská vládkyně Nefertiti, David od proslulého Michelangela a Venuše Mélská z helénské doby byly doslova na dosah ruky.

 

Stříbrní favorité

Kolo Favorit si zahrálo velmi významnou vedlejší roli ve spotu zachycujícím  příběh cyklistického závodníka Roberta Hutyry, který emigroval z komunistického Československa s pomocí horkovzdušného balonu. Šlo přitom o propagaci výstavy v Národním technickém muzeu, Fenomén Favorit. Y&R Prague si za spot odnesli stříbro v kategorii Film.

Stříbrné ocenění v kategorii Integrated si odnesla Y&R za její zachycení příběhu katolického faráře Josefa Suchára a vesnice Neratov pro Českou spořitelnu.

A také v  kategorii Reach a Social good za kampaň spojenou s pivem Mamabeer, prvním pivem pro pacientky trpící rakovinou prsu podstupující chemoterapii.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: