Nad miliardářem Janečkem si už myje ruce i produkce stojící za remakem slavné reklamy Applu

24. 11. 2021 | Petr Michl
Když už i produkce, co vám natočila reklamu, musí vydávat prohlášení o tom, že nepochopila její poselství, je to špatné. Český slavík byl z pohledu sledovanosti a navázaného PR nevídaným úspěchem, ovšem jen, pokud se díváte na dosah. Ze všech ostatních úhlů pohledu si Karel Janeček především pořídil velmi drahý a sledovaný pohřeb svých veřejných ambicí.

Miliardář Karel Janeček využil pořádání ankety popularity hudebních interpretů, Český slavík, k sebepropagaci sebe, jeho názorů a volebního systému D21. Přímý přenos, který proběhl v pátek 19. listopadu v prime time na TV stanici Nova, byl zakončen kontroverzním proslovem zamířeným proti restrikcím spojeným s Covid-19 a očkování dětí proti zmíněné nemoci. Distancují se za to od něj lidé, organizace a firmy, které s ním spolupracují a spolupracovali. Nyní včetně produkce NICE!.

NICE! stojí za natáčením spotu, Bojovník 21, vysílaného během přenosu, který byl remakem slavné reklamy společnosti Apple nazvané 1984. V originále žena v cvičebním úboru vběhne s policisty v patách do kina a pokračuje prostřední uličkou, dokud nevrhne kladivo do plátna s tváří Velkého Bratra právě pronášejícího proslov k porobeným lidem žijícím v šedivé realitě. Šlo samozřejmě o inspiraci románem 1984 od George Orwella, ovšem poselstvím mělo být to, že počítač Macintosh je schopen zatřást nudnou konformitou tehdejšího světa počítačů.

Karel Janeček vyměnil trenky za tepláky a bílý nátělník ozdobil českou trikolorou a číslem 21 odkazujícím na jeho volební systém. K hodu kladivem (které se v jeho rukách zjeví poněkud nevysvětlitelně) seskočí z padáku do světa, kde se nesmí zpívat, smát se a děti si nesmí hrát. Každý přestupek se musí hlásit pro dobrou všech. Hrdý partner ankety Český slavík 21, Karel Janeček, hodí kladivo do plátna s „Velkým Bratrem“ a sympatický ženský hlas na nás apeluje, abychom nedopustili návrat doby, kdy se nesmí zpívat.  

Odkaz na lockdowny a protipandemická opatření je zjevný. Se závěrečným proslovem ze Slavíka ještě silněji vyznívá linie zaměřená na děti. V sobotu den po přenosu si nad obsahem Českého slavíka ukázkově „umyla ruce“ TV Nova, která ho vysílala.

A poté se distancoval Nadační fond Neuron přímo od výroků Karla Janečka, muže, který stál u zrodu této organizace před 11 lety.

Dále se přidalo několik hudebníků, kteří se celkem po právu cítili jako stafáž k večeru Karla Janečka maskovaného za anketu popularity.

Poté, co „internetový humorista“ TMBK (Tomáš Břínek) připojil na své účty na sociálních sítích následující koláže, čelil podezření z pokrytectví.

Médiář totiž předtím uveřejnil, že za spotem Bojovník 21 stojí agentura Horak TMBK, kterou s Břínkem vlastní Jakub Horák. Horák byl přitom Janečkem najat jako ředitel Českého slavíka a koncept zmíněného spotu byl prý jeho dílem. TMBK nicméně svou jakoukoliv účast na tvorbě spotu odmítnul. Nejsem spoluautorem spotu Karla Janečka, nedostal jsem za něj žádný honorář a ani jsem nevěděl, že podobný spot vzniká,“ ohradil se na svém účtu na Twitteru a dodal:

Štítky dokumentu: Formy PR Krizová komunikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.