Nad miliardářem Janečkem si už myje ruce i produkce stojící za remakem slavné reklamy Applu
Miliardář Karel Janeček využil pořádání ankety popularity hudebních interpretů, Český slavík, k sebepropagaci sebe, jeho názorů a volebního systému D21. Přímý přenos, který proběhl v pátek 19. listopadu v prime time na TV stanici Nova, byl zakončen kontroverzním proslovem zamířeným proti restrikcím spojeným s Covid-19 a očkování dětí proti zmíněné nemoci. Distancují se za to od něj lidé, organizace a firmy, které s ním spolupracují a spolupracovali. Nyní včetně produkce NICE!.
NICE! stojí za natáčením spotu, Bojovník 21, vysílaného během přenosu, který byl remakem slavné reklamy společnosti Apple nazvané 1984. V originále žena v cvičebním úboru vběhne s policisty v patách do kina a pokračuje prostřední uličkou, dokud nevrhne kladivo do plátna s tváří Velkého Bratra právě pronášejícího proslov k porobeným lidem žijícím v šedivé realitě. Šlo samozřejmě o inspiraci románem 1984 od George Orwella, ovšem poselstvím mělo být to, že počítač Macintosh je schopen zatřást nudnou konformitou tehdejšího světa počítačů.
Karel Janeček vyměnil trenky za tepláky a bílý nátělník ozdobil českou trikolorou a číslem 21 odkazujícím na jeho volební systém. K hodu kladivem (které se v jeho rukách zjeví poněkud nevysvětlitelně) seskočí z padáku do světa, kde se nesmí zpívat, smát se a děti si nesmí hrát. Každý přestupek se musí hlásit pro dobrou všech. Hrdý partner ankety Český slavík 21, Karel Janeček, hodí kladivo do plátna s „Velkým Bratrem“ a sympatický ženský hlas na nás apeluje, abychom nedopustili návrat doby, kdy se nesmí zpívat.
Odkaz na lockdowny a protipandemická opatření je zjevný. Se závěrečným proslovem ze Slavíka ještě silněji vyznívá linie zaměřená na děti. V sobotu den po přenosu si nad obsahem Českého slavíka ukázkově „umyla ruce“ TV Nova, která ho vysílala.
1/3
— TV Nova (@tvnovaofficial) November 20, 2021
Pořad Český Slavík je připravován externí firmou, která odpovídá za obsah a jeho kvalitu. TV Nova nezasahuje do složení hostů či do obsahu jejich projevů.
3/3
— TV Nova (@tvnovaofficial) November 20, 2021
Budeme muset s právníky hledat cestu, zda lze při dnešní mediální legislativě v budoucnu podobným excesům zabránit.
A poté se distancoval Nadační fond Neuron přímo od výroků Karla Janečka, muže, který stál u zrodu této organizace před 11 lety.
Dále se přidalo několik hudebníků, kteří se celkem po právu cítili jako stafáž k večeru Karla Janečka maskovaného za anketu popularity.
Poté, co „internetový humorista“ TMBK (Tomáš Břínek) připojil na své účty na sociálních sítích následující koláže, čelil podezření z pokrytectví.
Co si objednáš z Wishe… pic.twitter.com/71FvlQUETW
— TMBK (@TMBKOFFICIAL) November 20, 2021
Médiář totiž předtím uveřejnil, že za spotem Bojovník 21 stojí agentura Horak TMBK, kterou s Břínkem vlastní Jakub Horák. Horák byl přitom Janečkem najat jako ředitel Českého slavíka a koncept zmíněného spotu byl prý jeho dílem. TMBK nicméně svou jakoukoliv účast na tvorbě spotu odmítnul. „Nejsem spoluautorem spotu Karla Janečka, nedostal jsem za něj žádný honorář a ani jsem nevěděl, že podobný spot vzniká,“ ohradil se na svém účtu na Twitteru a dodal: