Nebojácná dívka dobyla Cannes Lions

20. 6. 2017 | Petr Michl
Včerejší den měl na Cannes Lions jasnou vítězku. Nebojácnou dívku, která se na Mezinárodní den žen postavila symbolu Wall Street, soše rozzuřeného býka.


Zdroj: Adweek 

Odvaha je někdy potřeba, i kdyby měla být jen symbolická. Právě takový druh kuráže představuje postoj bronzové sochy dívky, která se před letošním Mezinárodním dnem žen objevila na Manhattanu naproti soše zuřícího býka. Kampaň agentury McCann New York pro poradenskou a investorskou společnost State Street Global Advisors (dále SSGA) získala v pondělí na Cannes Lions tři ocenění Grand Prix a to v kategoriích PR, Outdoor a Glass.

Tato socha nazvaná Nebojácná dívka" (v originálu "Fearless Girl" — pozn. red.) je dílem umělkyně Kristen Visbal a má připomínat mimo jiné fakt, že dle SSGA společnosti s ženami ve vrcholovém managementu vykazují lepší finanční výsledky. Je také apelem na více než 3 500 společností, do kterých SSGA investuje peníze svých klientů, aby zvýšily počet žen ve svých představenstvech. Výkonný ředitel SSGA, Ron O’Hanley, uvedl v tiskovém prohlášení po instalaci sochy:

„Věříme, že dobrá firemní správa je funkcí silného, efektivního a nezávislého vedení představenstva. Klíčem k němu je diverzita myšlenek, která předpokládá vedoucí pracovníky s různými schopnostmi, expertízou a prostředím, z kterého pochází. Dnes vyzýváme společnosti, aby učinily konkrétní kroky k tomu, aby zvýšily ve svých představenstvech genderovou diverzitu...“

 

Odvaha nikoliv jen symbolická, ale i reálná, se musí přiznat kreativcům z  McCann New York i SSGA. Socha totiž byla umístěna na Manhattan bez jakéhokoliv povolení. Následovala v tom přitom sochu, proti které se postavila. Tzv. „Charging bull" je dnes bronzovým maskotem Wall Street a turistickou atrakcí. I on byl ale postaven v roce 1989 na ulici bez povolení. Stál za tím byznysmen Arturo di Modica, dle nějž býk představoval sílu a moc amerického lidu, který se vzpamatoval z finanční krize v roce 1987. To, že může zůstat, schválila městská radnice až později.

Nebojácná dívka má našlápnuto k podobnému osudu, město ji zatím posvětilo „trvalý pobyt" do února 2018. Není ale vyloučeno, že  bude prodloužen. I ona se totiž stala turistickou atrakcí oblíbenou obzvláště u turistek. Dosvědčují to například i střípky ze sociálních médií níže.

 

 

Gesto posílilo povědomí o značce a přineslo jí vyšší zisky

Cannes Lions je soutěží, která se pravidelně snaží povyšovat reklamu na něco vznešeného. Kategorie Glass odměňuje kreativitu, která je schopná pohnout kulturním kontextem, a zároveň má pozitivní dopad na bourání genderové nerovnosti. Z tohoto pohledu se upřímně její ocenění v této kategorii očekávalo.

Její náležitost ke kategorii Outdoor nemůže být také zpochybněna. Oproti všem možným billboardům vylepšeným přesahem do mobilních aplikací je socha něčím, co patří do veřejného prostoru a přímo ho dotváří jen tím, že tam stojí. Pokud může být nositelem určitého poselství, být obdivována a oblíbena, těžko od ní můžete chtít něco víc.

I Grand Prix v kategorii PR je ovšem zasloužená. Kampaň dělala zázraky, co se týče povědomí o značce i vlivu na prodeje," uvedla pro AdAge předsedkyně poroty kategorie Karen von Bergen. SSGA má ve svém portfoliu i fond „SHE fund", který investuje právě do společností, v jejímž vedení jsou ženy. Ten od instalace sochy narostl o 374 %.

„Nebojácná dívka" je velkým gestem, které otevírá pozitivní debatu ve společnosti, pomáhá značce, jež za ní stojí, a jen tak mimochodem se stala turistickou atrakcí. Můžete chtít od nějaké kampaně vůbec víc?   

Zdroje: AdweekBBCBloombergAdAge 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.